شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 2787 08:19 1402/03/04

بازدید مدیرعامل ساتا از نیروگاه هرمز/ تأکید سردار ابن‌الرضا بر آمادگی ساتا برای رفع موانع تولید

دسته‌بندی: صنعت و معدن

بازدید مدیرعامل ساتا از نیروگاه هرمز/ تأکید سردار ابن‌الرضا بر آمادگی ساتا برای رفع موانع تولید

دسته‌بندی: صنعت و معدن

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، سردار سرتیپ پاسدار سیدمجید ابن‌الرضا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)، صبح امروز (چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲) با سفر به استان هرمزگان، از نیروگاه سیکل ترکیبی ۲۳۵ مگاواتی هرمز در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، بازدید و با مدیران و کارشناسان این واحد نیروگاهی گفتگو کرد.

سردار ابن‌الرضا در ابتدای ورود به سایت نیروگاه، با ادای احترام به مقام رفیع دانشمند جهادگر شهید «دکتر سیدفریدالدین معصومی» مدیرعامل آسمانی شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، از بخش‌های مختلف نیروگاه هرمز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت آن قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در ادامه، همراه با مهندس ابراهیم حکیمی سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر و مدیران نیروگاههای هرمز و نما، در جلسه بررسی موانع تولید حضور یافت.

* سردار ابن‌الرضا: تشکیل کمیته مطالبات در برق و انرژی غدیر ضروری است

سردار ابن‌الرضا در ابتدای سخنان خود، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر معصومی و با تجلیل از تلاش‌های جهادگونه ایشان، با تاکید بر کمک ساتا به رفع موانع تولید در نیروگاه هرمز، اظهار داشت: نیازمند اولویت‌بندی مشکلات در سطوح مختلف، برای پیگیری و رفع آنها هستیم و در این رابطه، تشکیل کمیته مطالبات برای پیگیری مطالبات شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر از دستگاهها ضروری است.

وی توسعه و نگهداری را دو مقوله مهم در حوزه فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر خواند و تاکید کرد: راهکارهایی از قبیل تهاتر برای حل مشکلات وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی و هدفگذاری است.

مدیرعامل ساتا همچنین، با بیان اینکه نگاه ما به حوزه فعالیت‌های برق و انرژی غدیر مبتنی بر تغییر ریل‌گذاری به سمت سودآوری است، خواستار تشکیل تیم‌های فنی برای بررسی راههای رفع موانع تولید، با ماموریت‌های مشخص و قابل ارزیابی شد.

 

* مهندس حکیمی: رفع موانع تولید درنیروگاههای هرمز و نما، منجر به تامین برق صنایع منطقه خواهد شد

در این نشست، همچنین مهندس حکیمی سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت واحدهای نیروگاهی تابعه این شرکت و ظرفیت تولید آنها، تغییر راهبرد غدیر از فروش برق به دستگاههای دولتی به تامین برق صنایع با مشراکت آنها را تشریح کرد.

وی همچنین با تشریح برخی امتیازات نیروگاه «هرمز» و پروژه نیروگاه «نما»، اظهارداشت: استقرار این دو واحد نیروگاهی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و مجاورت با صنایع بزرگ، از جمله پست ۴۰۰ کیلوولت شهید لشکری و وجود مجتمع‌های فولادی بزرگ در منطقه ویژه و نیاز آنها به برق، از جمله این مزیت‌هاست و لذا، رفع موانع پیش روی تکمیل نیروگاه هرمز و احداث نیروگاه نما، منجر به تامین نیازهای صنایع منطقه و نیز سودآوری برای دیگر ذینفعان خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر رضا دوستی مدیرعامل شرکت توسعه برق غدیر اوکسین (متعلق به هلدینگ برق و انرژی غدیر)، با تشریح شرایط تولید بهینه نیروگاه هرمز در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: برای احداث بخش بخار نیروگاه نیازمند ۷۵ میلیون یورو اعتبار هستیم که در حال طی مراحل نهایی تامین اعتبار بوده و حداکثر تا دو سال آینده بخش بخار عملیاتی شده و ظرفیت ۲۳۵ مگاوات نیروگاه محقق می‌شود.

همچنین مهندس سیدمهدی رضوی مدیرعامل شرکت پیشرو تولید برق غدیر (متعلق به هلدینگ برق و انرژی غدیر)، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه نیروگاه «نما» و مشکلات قراردادی زمین نیروگاه، تصریح کرد: با توجه به نیاز مجتمع‌های فولادی منطقه به برق، احداث نیروگاه نما یک سرمایه‌گذاری مطمئن برای تامین برق آنها خواهد بود.

برچسب: جهان اقتصاد ، اخبار روز ، سیکل ترکیبی ، مهندس حکیمی ، ساتا ، نیروگاه هرمز ، سردار ابن الرضا



https://jahaneghtesad.com/direct/2787


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |