پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 221 14:35 1401/11/10

این خط هواپیمایی هم ورشکسته شد؟

این خط هواپیمایی هم ورشکسته شد؟

شرکت هواپیمایی بریتانیایی فلایبی Flybe اعلام کرد که فروش بلیت را متوقف کرده و همه پروازها را لغو کرده است که حکایت از ورشکستگی احتمالی این شرکت دارد.

شرکت هواپیمایی بریتانیایی فلایبی Flybe روز شنبه اعلام کرد که فروش بلیت را متوقف کرده و همه پروازها را لغو کرده است که حکایت از ورشکستگی احتمالی این شرکت دارد.

 

طبق اطلاعیه ای که در وب سایت فلایبی منتشر شد، این شرکت وارد حالت "سرپرستی" شده است که یک روش قانونی برای محافظت از شرکت‌ها در برابر طلبکاران در صورت ورشکستگی محسوب می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: فلایبی اکنون تجارت خود را متوقف کرده و تمام پروازها از مبدأ و به مقصد انگلستان را لغو کرده است و تغییری در برنامه زمانی انجام نخواهد شد... اگر قرار است امروز یا در آینده با فلایبی پرواز کنید، لطفاً به فرودگاه سفر نکنید مگر اینکه یک پرواز جایگزین با یک شرکت هواپیمایی دیگر را برای سفر خود انتخاب کرده باشید.

این شرکت در ادامه افزود: فلایبی متأسفانه قادر به ترتیب دادن پروازهای جایگزین برای مسافران نیست.

 

بر اساس این گزارش، فلایبی که مرکز آن در بیرمنگام است، بزرگترین شرکت هواپیمایی منطقه‌ای اروپا قبل از همه‌گیری بود و سالانه حدود 8 میلیون مسافر را از طریق 81 فرودگاه در سراسر بریتانیا و اروپا جابه‌جا می‌کرد. اولین بار در مارس 2020 زمانی که بازار مسافرت‌های هوایی تحت تأثیر محدودیت های کرونایی قرار گرفت، این شرکت وارد حالت سرپرستی شده بود.

 

این شرکت در آوریل سال گذشته پس از واگذاری کسب و کار و دارایی هایش به شرکت ثایم آپکو Thyme Opco، یک نهاد مرتبط با صندوق تامینی ایالات متحده موسوم به  سایروس کپیتال Cyrus Capital، فعالیت خود را در مقیاس کوچکتر از سر گرفت.

 

با این حال، در بحبوحه اثرات ماندگار بیماری همه گیر کووید بر صنعت هواپیمایی و رقابت اپراتورهای کم هزینه تر، نتوانست کسب و کار خود را بازسازی کند.

 

دادگاه عالی بریتانیا دیوید پایک و مایک پینک را از شرکت مشاوره مالی اینترپث Interpath به عنوان مدیران مشترک فلایبی منصوب کرده است.

 

پایک به رویترز گفت که این شرکت به دنبال سرمایه گذاران جدید برای نجات آن از نابودی کامل مالی خواهد بود.

منبع: راشاتودی

برچسب: جهان اقتصاد ، هواپیما ، اخبار روز ، خطوط هواپیمایی



https://jahaneghtesad.com/direct/221


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |