یکشنبه 27 خرداد، 1403

کدخبر: 15987 05:00 1403/03/03
طی حکمی از سوی مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد صورت گرفت؛

انتصاب «مهرداد فقیهیان» به سمت مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان

دسته‌بندی: صنعت و معدن
طی حکمی از سوی مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد صورت گرفت؛

انتصاب «مهرداد فقیهیان» به سمت مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان

دسته‌بندی: صنعت و معدن

طی حکمی از سوی حامد ولی‌بیک، مدیرعامل هلدینگ آتیه‌ فولاد، مهرداد فقیهیان به سمت مدیرعامل شرکت آتیه‌ فولاد معدن پارسیان منصوب شد.

آیین تکریم و معارفۀ مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان با حضور مدیرعامل و معاونان هلدینگ آتیه فولاد و رئیس و اعضای هیئت مدیرۀ آتیه معدن در روز سه‌شنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

 

مأموریت‌های مهمی در چشم‌انداز آتیه فولاد معدن دیده شده است

حامد ولی‌بیک، مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد در آیین تکریم و معارفۀ مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش در سانحۀ سقوط بالگرد و همچنین گرامیداشت ایام میلاد امام رضا (ع) اظهار داشت: آتیه فولاد معدن پارسیان از شرکت‌های مهم گروه آتیه فولاد است و با توجه به ماهیت تولیدی آن، مأموریت‌های مهمی در چشم‌انداز آتیه فولاد برای آن تعریف شده است.

 

وی افزود: تقویت سودآوری شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان از دغدغه‌ها و سیاست‌های مهم هلدینگ آتیه فولاد است که امیدواریم با تلاش و همت پرسنل این شرکت، شاهد خبر‌های خوش و اتفاقات مثبتی در این زمینه باشیم.

 

ولی‌بیک با بیان اینکه هلدینگ آتیه فولاد دارای شرکت‌های بزرگ تولیدی است، اذعان کرد: برخی فعالیت‌های صنعتی در حوزه معدن که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند فرصت مطلوبی برای ایفای نقش شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان محسوب می‌شود که در این زمینه آتیه معدن، صاحب تجربیاتی نظیر تولید کوردوایر و ماشین تزریق وایر است.

 

مدیرعامل آتیه فولاد بیان داشت: از دیگر چشم‌انداز‌های آتیه فولاد که همسو با سیاست‌گذاری‌های کلان فولاد مبارکه نیز هست، ورود به حوزۀ کسب‌وکار معدن از طریق شرکت آتیه معدن با شیوه‌هایی نظیر سهام‌داری، تحصیل سهام کنترلی یا تأسیس شرکت‌های مرتبط است.

 

وی افزود: با تخصیص بخشی از سبد کسب‌وکار آتیه فولاد به حوزۀ معادن، که در خط مشی سرمایه‌گذاری هلدینگ نیز مورد تأیید قرار گرفته است، انتظار می‌رود بازدهی مطلوبی در این زمینه کسب شود و تاکنون اقداماتی نیز برای شروع این مسیر برداشته شده است.

 

ولی‌بیک با بیان اینکه ورود موفق به حوزۀ معدنی با تدبیر مدیران آتیه معدن و پشتیبانی هلدینگ آتیه فولاد میسر است، تصریح کرد: در تلاشیم تا بتوانیم بازدهی خوبی کسب کنیم؛ چراکه هدف ما در هلدینگ سرمایه‌گذاری آتیه فولاد افزایش ثروت سهامداران است.

 

مدیرعامل آتیه فولاد با تجلیل از زحمات توحیدی، مدیرعامل سابق و آرزوی موفقیت برای فقیهیان، مدیرعامل جدید شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان، ادامه داد: افتخار همکاری با مهندس توحیدی را در فولاد مبارکه داشته‌ام و امیدوارم در آینده نیز از تجربیات ایشان در آتیه فولاد استفاده کنیم؛ چراکه چنین افرادی از ظرفیت‌های مطلوب و ثروت‌های مغتنم فولاد مبارکه هستند.

 

توسعۀ کمی و کیفی فعالیت‌ها، اصلی‌ترین دستاورد آتیه فولاد معدن پارسیان طی سالیان اخیر

محمدعلی توحیدی، مدیرعامل سابق شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان در این آیین ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش، نخستین فعالیت‌های این شرکت را شامل امور بازرگانی از قبیل خرید و فروش آهک، کوردوایر و پودر بنتونیت دانست و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان با تصمیم و سیاست هلدینگ آتیه فولاد، از شرکت بازرگانی به شرکت تولیدی تبدیل شد و در گام اول، خرید کارخانۀ تولید پودر بنتونیت صورت گرفت که در این راستا، تغییرات مختلفی در ساختار شرکت و چارت سازمانی اعمال شد.

 

وی اذعان کرد: محاسبۀ بهای تمام شده، ایجاد سیستم انبار، تغییر مواد اولیۀ کارخانه با هدف دست‌یابی به کیفیت بهتر و در نهایت بهبود ۲۰ درصدی کیفیت بنتونیت تولیدی از دیگر اقدامات انجام شده است که ماحصل آن، در فروش مطلوب محصولات به فولاد مبارکه مشاهده می‌شود.

 

توحیدی بیان داشت: تلاش برای تولید کوردوایر، از دیگر اقدامات صورت گرفته است که در این راستا، زمینی در شهرک صنعتی رازی خریداری و تجهیزات تولید در آن نصب و مجوز‌های لازم و پروانۀ بهره‌برداری از نهاد‌های مربوطه اخذ شد که افزایش ۲۵ درصدی سود حاصل از این فعالیت را به ارمغان آورد و از رهرو فعالیت‌های صورت گرفته در طول سه سال اخیر، درآمد عملیاتی شرکت از ۵۹ میلیارد ریال به ۳۱۹ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

 

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات شرکت در طول دو سال اخیر، بومی‌سازی دستگاه شارژ کوردوایر بود که پیش‌تر از کشور‌های اروپایی یا چین وارد می‌شد و با بومی‌سازی این دستگاه و دریافت تأییدیه‌های لازم از صنایع بزرگ فولادسازی، موفق شدیم به حوزۀ ساخت ماشین تولید کوردوایر نیز ورود کنیم و با فروش ۶ دستگاه به صنایع مختلف، سبد محصولات خود را گسترش دهیم و سودآوری خوبی داشته باشیم.

 

توحیدی ابراز کرد: درکنار تلاش برای تولید محصول باکیفیت و گسترش سبد محصولات، نیاز به بازاریابی برای جذب مشتریان جدید نیز احساس شد؛ چراکه در ابتدا تنها مشتری شرکت، فولاد مبارکه بود و این انحصار می‌توانست فعالیت‌ها را با چالش مواجه کند که در همین راستا، با بازاریابی انجام شده، ضمن تامین نیاز‌های فولاد مبارکه، شرکت‌های بزرگ دیگری نظیر فولاد هرمزگان، فولاد سیرجان، چادرملو، فولاد ارفع و ذوب آهن به جمع مشتریان آتیه فولاد معدن پارسیان اضافه شدند.

 

مدیرعامل سابق شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان، ضمن تشکر از حمایت‌های مدیرعامل و مدیران هلدینگ آتیه فولاد، توسعۀ کمی و کیفی در سال‌های اخیر را دستاورد اصلی شرکت دانست و عنوان کرد: کسب گواهی‌نامۀ ایزو ۹۰۰۰ از دیگر دستاورد‌های شرکت در طول این مدت بوده است که به مدد همراهی و تلاش همکارانم در شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان محقق شده است و قدردان زحمات همۀ آنها هستم.

 

روایت پیشرفت در کار معدن، روایت تبدیل بحران به فرصت است

در ادامه مهرداد فقیهیان، مدیرعامل جدید شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان در این آیین بیان داشت: تلاش‌های مهندس توحیدی و تیم ایشان در زمان تصدی مسوولیت مدیرعاملی شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان ستودنی است.

 

وی افزود: بخش معدن، بخش مهمی از اقتصاد کشور است و بخش مهمی از توسعۀ پایدار در گروه فولاد مبارکه محسوب می‌شود که موردتوجه جدی مدیران این گروه است و سرمایه‌گذاری و کار زیادی روی آن انجام شده و می‌شود.

 

فقیهیان، بازده سرمایۀ طولانی‌تر و نیاز بیشتر به کار و انرژی را خاصیت کار معدنی دانست و اذعان کرد: روایت پیشرفت در کار معدن، روایت تبدیل بحران به فرصت است؛ چراکه بحران‌ها هستند که به ما فرصت کسب دانش و تخصص می‌دهند و اراده و همت را می‌جوشانند و باعث می‌شوند تا در گسترۀ ایران خودمان را رشد دهیم.

 

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان ادامه داد: باید بزرگ فکر کنیم و به این منظور، چاره‌ای جز دل سپردن به سینۀ دریای خروشان توسعه وجود ندارد که چنین امری نیز جز با اتکا به همدلی، دانش و تجربۀ همکاران میسر نیست.

 

وی صنعت را بدون توسعه، ابتر دانست و خاطرنشان کرد: سرمایۀ انسانی در شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان بسیار ارزشمند است؛ از اعتمادی که به من شد سپاسگزارم و تلاش می‌کنم ضمن کسب سود مطلوب برای سهام‌داران، این امانت را به خوبی تحویل مدیران بعدی دهم.

 

گفتنی است در این آیین، حاضران از زحمات توحیدی تجلیل کردند و با اهدای لوح سپاسی از فعالیت‌های وی در زمان تصدی مسوولیت مدیرعاملی شرکت قدردانی شد. همچنین طی حکمی از سوی حامد ولی‌بیک، مدیرعامل هلدینگ آتیه فولاد، مهرداد فقیهیان به سمت مدیرعامل شرکت آتیه فولاد معدن پارسیان منصوب شد.

 

مدیر ارشد پروژه‌های شرکت GMI Projects Hamburg GmbH و مدیرعامل شرکت فولاد سنگ از جمله سوابقی است که در کارنامۀ فقیهیان به چشم می‌خورد.

 

گفتنی است فقیهیان فارغ‌التحصیل رشتۀ مهندسی مکانیک و دارای دکتری رشتۀ روش‌شناسی توسعۀ تکنولوژی از دانشگاه فنی دارمشتات آلمان (TU Darmstadt) است.

 

برچسب: مهرداد فقیهیان ، شرکت آتیه‌ فولاد معدن پارسیان ، هلدینگ آتیه‌ فولاد



https://jahaneghtesad.com/direct/15987


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |