شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 12643 09:50 1402/11/23
مسئول امور هماهنگی و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان:

اعتماد شهروندان به دولت و تکنولوژی با توجه به گسترش خدمات الکترونیکی یک ضرورت است

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها
مسئول امور هماهنگی و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان:

اعتماد شهروندان به دولت و تکنولوژی با توجه به گسترش خدمات الکترونیکی یک ضرورت است

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها

توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمت به مردم از طریق الکترونیکی با مشارکت بخش خصوصی ازمهــم ترین برنامه های دولت است

مسئول امور هماهنگی و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت معاونت شهرسازی طی بازدید ی که در معیت مدیر منطقه،آقای مهندس قاضی عسگر و کارشناسان منطقه نه شهرداری اصفهان از دفاتر پیشخوان خدمات دولت طرف قرار داد شهرداری در سطح این منطقه داشتند گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از سازمان‌ها خدمات خود را به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه‌ می‌نمایند و هرچه سازمان‌ها بیشتر به سمت الکترونیکی شدن‌ پیش می‌روند این موضوع نیز اهمیت روزافزونی می‌یابد.

 

وی افزود: اعتماد شهروندان به دولت و تکنولوژی با توجه به گسترش خدمات الکترونیکی یک ضرورت است، از جمله مهمترین موضوعاتی که هر دولت خدمتگزار باید به صورت تشکیلاتی برای آنها برنامه های شفاف ومشخصی ارائه کند می توان  به دریافت خدمات دولتی به صورت مساوی برای تمامی اقشار جامعه، شناسایی مجراهای ارتباطی و تکثر کانال های ارتباطی، ایجاد ساز و کارها و بسترهای لازم به منظور عرضه خدمات مناسب، در دسترس بودن مراکز خدمات و... اشاره نمود. 

 

آسترکی بیان کرد: در همین راستا و پیرو فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری، دولت برای انجام بهتر و مطلوب تر وظائف خود اقدام به تأسیس دفاتر پیشخوان دولت نمود که وظایف شان ارائه بخشی از خدمات سازمان های دولتی در تمامی نقاط شهری وروستایی است، توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمت به مردم از طریق الکترونیکی با مشارکت بخش خصوصی ازمهــم ترین برنامه های دولت است که باعث افزایش سرعت انجام کار، ایجاد اشتغال، رضایتمندی مردم و افزایش دقت شده و در نهایت سلامت اداری را افزایش می دهد..

 

وی افزود: از جمله اقدامات می‌توان به انجام استعلامات نقل ‌وانتقال (دفترخانه)، بانک، حفاری و ثبت درخواست‌های پروانه، سفت کاری، پایان کار، وصول عوارض سالیانه خودرو و ارائه آن از طریق دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد در سطح مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان اشاره کرد.

مسئول امور هماهنگی و نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت معاونت شهرسازی خاطرنشان کرد: تعداد استعلام‌های انجام شده در سال گذشته حدود ۵۱۵۰۰ فقره استعلام و از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد استعلام‌های انجام شده نیز حدود 37450 فقره استعلام توسط دفاتر پیشخوان ثبت و انجام شده است همچنین از تعداد استعلامات فوق 1274 مورد مربوط به دفاتر پیشخوان خدمات دولت در سطح منطقه نه شهرداری اصفهان بوده است.

 

آسترکی خاطر نشان کرد: بازدید پروانه های احداث بنا در حوزه برون سپاری از 15 آبانماه تاکنون 826 مورد که توسط دفاتر پیشخوان خدمات دولت انجام شده که از این تعداد نیز 61 مورد مربوط به منطقه نه شهرداری  اصفهان بوده است.

برچسب: شهرداری اصفهان ، اصفهان ، خدمات الکترونیکی ، دولت الکترونی



https://jahaneghtesad.com/direct/12643


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |