جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 174005 14:26 1400/12/09
5000 مجوز برای مشاغل خانگی در 15 روز اخیر صادر شد

5000 مجوز برای مشاغل خانگی در 15 روز اخیر صادر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
5000 مجوز برای مشاغل خانگی در 15 روز اخیر صادر شد

5000 مجوز برای مشاغل خانگی در 15 روز اخیر صادر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل ازفارس، حجت الله عبدالملکی امروز در جمع کارآفرینان در وزارت کار اعلام کرد: بر اساس سامانه‌ای که طراحی شده در حال حاضر 400 هزار کارآفرین در کشور شناسایی شده است، در حالی که با توجه به محیط کسب و کار ایران ما باید 2 میلیون کارآفرین حرفه‌ای و شناسنامه‌دار داشته باشیم.

عبدالملکی همچنین اظهار داشت: چهار کلان‌پروژه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت کار مردم، زندگی مردم، رفاه و اموال مردم پیگیری می‌شود که در زمینه کار کلان پروژه زیست بوم اشتغال کشور دنبال می‌شود.

وی همچنین گفت: در زمینه بهبود زندگی مردم بحث ساماندهی صندوق‌های بیمه‌ اجتماعی و بازنشستگی و تنوع خدمات درمانی و معیشتی و خدمات بازنشستگی دنبال می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار داشت: در زمینه رفاه مردم، کلان پروژه رفع فقر را‌‌‌‌‌‌‌‌ با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها شروع کرده‌ایم، همچنین در زمینه اموال مردم ما امانت‌دار اموال کارگران، بازنشستگان و مردم در قالب 600 شرکت در بخش‌های مختلف که زیر مجموعه‌ صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی قرار دارد، هستیم.

به گفته عبدالملکی، این شرکت‌ها تابعه صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی هستند که آنها هم زیر نظر سازمان تامین اجتماعی و زیر نظر هیات امنای تامین اجتماعی است که طبق قانون وزیر تعاون، رئیس هیات امنای آن است بنابراین ما امانت‌دار اموال مردم هستیم و اموال این شرکت‌ها متعلق به 44 میلیون بیمه‌شده تامین اجتماعی در کشور است.

وی اضافه کرد: ‌این صندوق‌ها که متعلق به مردم است و قرار نیست با هزاران میلیارد تومان سرمایه، بازدهی دو یا سه درصدی داشته باشد بلکه باید به نحو بهینه اداره شوند. متأسفانه در گذشته گاهی همین وزارتخانه از این صندوق‌ها ارتزاق می‌کرد که این تخلف بوده و ضمان شرعی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: روزهای اول که به وزارت کار آمدم، یکسری از خودروهای خارج از عرف اداری در اختیار برخی مقامات بود که وقتی پرسیدم گفته شد این خودروها متعلق به شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی است و از آنها امانت گرفته‌ایم. بلافاصله گفتم این متعلق به مردم است، باید برگردانید و این خودروهایی مانند سراتو که متعلق به یک صندوق سرمایه‌گذاری است مربوط به دو میلیون سهامدار عضو آن صندوق است و بعید می‌دانم این تعداد افراد راضی باشند که خودروی گرانقیمت با پول آنها برای فلان مقام دولتی خریداری شود.

عبدالملکی گفت: به آنها گفتم اگر نمی‌توانید ماشین بخرید، یا از ماشین شخصی و یا از آژانس استفاده کنید و حق ندارید از اموال مردم ارتزاق کنید.

وی همچنین گفت: در حوزه زیست بوم اشتغال ترتیباتی فراهم کردیم که با همکاری 70 تشکل مردمی و دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی 195 طرح اشتغال‌زا رونمایی شود و در هفته آینده نیز 220 طرح دیگر رونمایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کارآفرین در کشور ما سختی می‌کشد اما از بین نمی‌رود، مشکلات شبکه بانکی، مالیات، بیمه و مواد اولیه وجود دارد، اما کارآفرین با آن می‌جنگد و ما باید از کارآفرینان حمایت کنیم.

عبدالملکی گفت: نباید چوب لای چرخ کارآفرین بگذاریم، زمانی که برنامه کارآفرینان را‌‌‌‌‌‌‌‌ در حضور رئیس جمهور ارائه کردیم، گفتند اگر کارآفرینان را‌‌‌‌‌‌‌‌ اذیت نکنیم، آنها خودشان مسأله بیکاری را‌‌‌‌‌‌‌‌ حل می‌کنند.

وی به موضوع مجوز برای مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: 550 شغل خانگی شناسایی شده که از این تعداد 350 شغل به صورت اعلام‌محور ثبت می‌شود و فقط 200 شغل احتیاج به مجوز دارد که آن هم به گفته کسانی که این مجوزها را‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت می‌کنند، دستگاه‌های مربوطه باید حداکثر سه روزه پاسخ آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌ بدهند، وگرنه به منزله تایید تلقی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ظرف 15 روزی که سامانه مشاغل خانگی راه‌اندازی شده، 5 هزار مجوز برای مشاغل خانگی صادر شده است.

عبدالملکی‌ گفت: در سال آینده اعتبارات خوبی در قانون بودجه پیش‌بینی شده است که از جمله اصلاح رویه‌های مالیاتی برای کارآفرینان خواهد بود و تلاش می‌شود که جایگاه سهولت کسب و کار در کشور ما به نحو شایسته ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: به همه استانداران نامه نوشتم که با کارآفرینان استان خود آشنا شوند و مشکلات آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی و در صدد رفع آنها باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: رئیس جمهور در سفرهای خارجی تاکید کرده است که باید نمایندگی‌های اقتصادی در کشورهای دیگر برای بازاریابی محصولات ایرانی راه‌اندازی شود.

در برنامه امروز از سامانه جشنواره کارآفرینان برتر و نیز طرح شناسنامه‌دار کردن 400 هزار کارآفرین برتر رونمایی شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |