پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 43260 18:33 1395/08/04
کاهش ۱/۴ درصدی میانگین وزنی قیمت در بازار بورس انرژی

کاهش ۱/۴ درصدی میانگین وزنی قیمت در بازار بورس انرژی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کاهش ۱/۴ درصدی میانگین وزنی قیمت در بازار بورس انرژی

کاهش ۱/۴ درصدی میانگین وزنی قیمت در بازار بورس انرژی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در بازار برق بورس انرژی ۷۰۰ مگاوات برق به ارزش ۷ میلیارد و ۲۶  میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۶۹ درصدی همراه بوده است.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز شیب نزولی خود را حفظ کرد و کاهش ۱٫۴ درصدی را به ثبت رساند.

untitled

نمودار میانگین وزنی قیمت:

۲

۳همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند نزولی قیمت با شیبی تند در معاملات امروز نیز پایدار بود و به محدوده ۳۶۰,۰۰۰ ریال رسید. البته کاهش حجم معاملات تداوم نزول قیمت را با ابهام مواجه کرده است.

امروز در بازار برق بورس انرژی، کاهش ناگهانی قیمت از سوی نیروگاه‌ها در نمادهای بارپایه توانست اندکی تحرک در بازار ایجاد کند و خریدرانی که بخش محدودی از اعتبارشان باقی مانده را مجاب به معامله نماید. البته اتمام اعتبار در اکثر شرکت‌های توزیع نیروی برق مانع از افزایش حجم و ارزش معاملات و پویایی بازار شد. تا زمانی که نقدینگی جدید وارد بازار نشود نمیتوان انتظار بازاری پر رونق را داشت.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

۱

بررسی روند نماد ۱۳۹۵۰۸۱۱ :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه ۱۳۹۵۰۸۱۱ را نشان می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌شود قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره با افزایش شیب در محدوده ۳۶۵,۰۰۰ ریال قرار گرفته است.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره روندی با ثبات در محدوده ۳۳۶,۰۰۰ ریال داشته و در اواسط دوره با شیبی تند روندی صعودی به خود گرفته و پس از صعود تا قیمت ۳۷۵,۰۰۰ ریال در این قیمت به ثبات رسیده است.

در این نماد تا به امروز ۳۹۰  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات ۲۶٫۰۷٫۱۳۹۵ با ۱۴۰  مگاوات می‌باشد.

روند نماد ۱۳۹۴۰۸۱۴ (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

۵

۶

 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |