جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 121447 13:24 1399/09/04
واکسن کرونای روسی ارزان تر از آمریکایی

واکسن کرونای روسی ارزان تر از آمریکایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واکسن کرونای روسی ارزان تر از آمریکایی

واکسن کرونای روسی ارزان تر از آمریکایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، شرکت روسی سازنده واکسن کرونا روز یکشنبه در حساب توییتر خود اعلام کرد که قیمت واکسن "اسپوتنیک وی" بسیار پایین تر از رقبای آمریکایی خود یعنی "فایزر" و "مدرنا" خواهد بود.

در توییت این شرکت روسی آمده است: قیمت 19.5 دلار برای هر دوز واکسن فایزر و 25 تا 37 دلار برای هر دوز واکسن مدرنا اعلام شده و این در واقع به این معنی است که برای هر نفر هزینه واقعی 39 دلار و 50 تا 74 دلار آمریکا است چرا که هر نفر به دو دوز واکسن احتیاج دارد.

قیمت واکسن اسپوتنیک وی بسیار پایین تر خواهد بود. به گفته سخنگوی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، قیمت واکسن روسی هفته آینده اعلام خواهد شد. در تاریخ 11 آگوست، روسیه اولین واکسن جهان را علیه ویروس کرونای جدید ثبت کرد.

این واکسن که Sputnik V نامیده می شود، توسط مرکز تحقیقات ملی گامالیا برای اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی وزارت بهداشت روسیه تولید شده و آزمایشات بالینی آن با موفقیت از ماه ژوئن تا ژوئیه انجام شد.

مرحله سوم یعنی آزمایشات بالینی پس از ثبت نام، در تاریخ 25 آگوست آغاز شد. این واکسن در پلتفرمی ساخته شده که برای تعدادی واکسن دیگر نیز استفاده شده است.

طبق گفته وزارت بهداشت روسیه، این واکسن ها توانایی خود را در ایجاد ایمنی پایدار برای مدت حداکثر دو سال اثبات کرده است. اولین دسته از این واکسن ها در 12 سپتامبر به مناطق مختلف روسیه ارسال شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |