جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 109043 11:32 1399/05/27
1100 واحد غیر قانونی استخراج رمز ارز کشف شد

1100 واحد غیر قانونی استخراج رمز ارز کشف شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
1100 واحد غیر قانونی استخراج رمز ارز کشف شد

1100 واحد غیر قانونی استخراج رمز ارز کشف شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با توجه به اینکه سامانه‌های استخراج ارز دیجیتال در دسته دوم، جایگزین دستگاه‌های صنعتی و کشاورزی شده است، به این علت شناسایی این مراکز بدون استفاده از روش شهودی برای شرکت توانیر ممکن نیست.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، چندی پیش خبر طرح سوت‌زنی شرکت توانیر برای شناسایی مزارع غیر قانونی استخراج ارز دیجیتال مطرح شد. پس از ارائه خبر این طرح، ابهامی مبنی بر ناتوانی شرکت توانیر در ارتباط با شناسایی مزارع غیر قانونی استخراج رمز ارز مطرح شد.

در حقیقت این سوال در ذهن مردم شکل گرفته بود که با وجود پایش شبکه برق توسط کنتورهای هوشمند این شرکت چرا توانیر برای شناسایی این مزارع به فرآیند سوت‌زنی متوسل شده و از امکانات خود برای تحقق این هدف استفاده نمی‌کند.

*سوت‌زنی برای شناسایی واحدهای استخراج رمز ارز مستقر در کارخانه‌ها است

در همین راستا، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، ضمن اشاره به ابهام مطرح شده عنوان کرد: مزارع استخراج ارز دیجیتال به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول شامل مزارعی است که در مکانی غیر از کارخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی در حال فعالیت ساکن می‌شوند و دسته دوم در مراکز صنعتی و کشاورزی فعال ساکن شده و جایگزین این صنایع می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق کشور در ارتباط با نحوه شناسایی مراکزی که در مکان جدید ساکن می‌شوند، گفت: با توجه به اختلاف مصرف برق سابق و مصرف برق حال حاضر این مراکز استخراج ارز دیجیتال شناسایی آنها به سادگی و از روی کنتورهای هوشمند مستقر در محل قابل انجام است.

وی در تشریح نحوه شناسایی دسته دوم مزارع استخراج رمز ارز، افزود: با توجه به اینکه سامانه‌های استخراج ارز دیجیتال در دسته دوم، جایگزین دستگاه‌های صنعتی و کشاورزی شده است، بنابراین اختلافی در میزان مصرف برق آن‌ها شناسایی نشده و شناسایی این مراکز بدون استفاده از روش شهودی برای شرکت توانیر ممکن نیست.

*شناسایی 1100 واحد استخراج ارز دیجیتال غیرقانونی

رجبی مشهدی، با اشاره به سیاست سوت‌زنی به کار رفته برای شناسای این مراکز، اظهار داشت: شیوه سوت‌زنی محرمانه برای شناسایی دسته دوم مزارع استخراج ارز دیجیتال غیر قانونی اتخاذ شد و خوشبختانه تا کنون موفق عمل کرده است. سخنگوی صنعت برق کشور در پایان، ضمن اشاره به آمار مراکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال توسط سامانه سوت‌زنی، گفت: تاکنون بیش از 1100 مزرعه استخراج ارز دیجیتال غیر قانونی در کشور به‌‎وسیلۀ سوت‌زنی محرمانه مردم شناسایی شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |