جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 5347 14:04 1393/06/29
‎ بازگشایی پرونده ۱۴ ساله فولاد میانه

‎ بازگشایی پرونده ۱۴ ساله فولاد میانه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
‎ بازگشایی پرونده ۱۴ ساله فولاد میانه

‎ بازگشایی پرونده ۱۴ ساله فولاد میانه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

طرح فولاد استانی میانه آذربایجان شرقی به عنوان یکی از هفت طرح فولادی، ۱۴ سال پیش با هدف تولید سالانه ۵۵۰ هزار تن محصولات کیفی فولادی افتتاح شد و پس از گذشت کمتر از سه سال توانست با تولید ۵۵۰ هزار و ۵۶۷ تن به ظرفیت اسمی برسد اما به دلیل بروز برخی مشکلات مالی، این طرح به مدت شش سال متوقف شد‎.


‎سرانجام در مرداد امسال، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران موفق به جذب مشارکت ۶۵ درصدی بخش خصوصی شد و مجددا فعالیتش را آغاز کرد‎.
‎به گزارش ایسنا، با وجود اینکه تاکنون ۲٫۶۲۷ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده تنها ۴۹٫۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است‎.
‎به گفته کرباسیان، رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تلاش می‌شود واحد آهن اسفنجی این طرح تا پایان امسال و واحد فولادسازی آن اوایل سال ۱۳۹۵ به مرحله بهره برداری برسد‎.
‎ظرفیت اسمی این کارخانه جدید که یکی از طرح‌های هفت‌گانه کشور است، یک میلیون تن در سال و اشتغال کامل آن ۱۰۰۰ نفر است‎.
‎طرح‌های فولاد استانی هر کدام به ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن و قابل افزایش تا یک میلیون تن است که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۷۰۰۰ نفر به طور مستقیم و ۳۵ هزار نفر به طور غیرمستقیم فرصت اشتغال فراهم می کند‎.
‎گفته می‌شود شرکت فولاد آذربایجان در بدو تاسیس، زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را به صورت مستقیم و ۴۵۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده که بنا بر اظهارنظرها این میزان اشتغال‌زایی اکنون به ۵۵۰ نفر افزایش یافته است‎.‎



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |