پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 176696 14:06 1401/01/28
۷۵ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد

۷۵ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
۷۵ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد

۷۵ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، امروزه اشتغال خانگی یکی از راههای موثر برای ایجاد اشتغال در بسیاری از کشورها به شمار می‌رود و به منبع مهمی برای درآمد افراد و خانوارها تبدیل شده است؛ افراد با کار در خانه در کنار دیگر اعضا علاوه بر افزایش سطح درآمد و توسعه کسب و کار خود به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک می‌کنند.

سرمایه‌گذاری، هزینه پایین و بهره‌وری بالا، از مزیت‌های مهم مشاغل خانگی است و این نوع کسب و کارها، در گرایش و تنوع بسیار قابلیت انجام دارند و حتی می‌توانند سریع‌تر به سودآوری برسند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود ۱۵۹ رشته مشاغل خانگی اعلان محور می‌گوید: در طول ۹ ماه گذشته بیش از ۷۵ هزار مجوز از طریق سامانه مشاغل خانگی صادر شده که چندین برابر دوره‌های گذشته بوده است.

وی می‌گوید: همه کسب و کارهایی که در حوزه مشاغل خانگی در ارتباط با وزارت کار هستند به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند.

به گفته عبدالملکی، صدور مجوزها در حوزه کسب و کارهای خانگی تسهیل شده و سرعت گرفته است و دریافت کنندگان مجوز تحت نظارت دستگاه‌های موردنظر قرار می‌گیرند و از مزیت‌های یک کسب‌وکار رسمی مانند دریافت تسهیلات و غیره بهره‌مند می‌شوند.

بر اساس آمار معاونت اشتغال وزارت کار از عملکرد مشاغل خانگی در شش ماهه اول دولت سیزدهم، بیش از ۵۳ هزار  مجوز مشاغل خانگی صادر شده و بیش از ۴۳ هزار شغل در این بخش ایجاد شده است.

همچنین بیش از ۸۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به فعالیت مشاغل خانگی پرداخت و ۲۲ هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

بروزرسانی سامانه مشاغل خانگی و افزایش رشته‌های مشاغل خانگی بهره‌مند از پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه روستاییان و عشایر از جمله اقدامات صورت گرفته توسط معاونت اشتغال وزارت کار در حوزه مانع زدایی از توسعه و ایجاد مشاغل خانگی بوده است.

در حال حاضر بسیاری از صاحبان مشاغل خانگی تهیه و تامین مواد اولیه، ‌ دسترسی به بازار فروش و نبود نقدینگی و فضا برای تولید وعدم تامین سرمایه برای توسعه کسب و کار خانگی را از مشکلات پیش روی خود برای شروع کار عنوان می کنند.

به اعتقاد کارشناسان، ‌ مشاغل خانگی یکی از بهترین شیوه‌های کسب و کار برای اشتغال افراد جویای کار به ویژه زنان و جوانان به شمار می رود که علاوه بر خلق فرصتهای شغلی جدید زمینه رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی و کاهش بیکاری در کشور را فراهم می کند.

امروزه مشاغل خانگی موجب درآمد بسیاری از خانواده‌ها شده و با توجه به ظرفیت‌های فراوان اشتغال‌زایی و انعطاف پذیری در ساعات کار با اقبال زیادی از سوی متقاضیان کسب و کار به ویژه زنان روبه رو شده‌اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |