شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 143875 11:46 1400/03/17
۴۰هزار کد بورسی خارجی در بورس تهران وجود دارد

۴۰هزار کد بورسی خارجی در بورس تهران وجود دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
۴۰هزار کد بورسی خارجی در بورس تهران وجود دارد

۴۰هزار کد بورسی خارجی در بورس تهران وجود دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، محمدعلی دهقان دهنوی درباره تعداد کدهای بورسی خارجی در بازار سرمایه ایران و اعطای اقامت به سرمایه‌گذارانی که نسبت به خرید سهام در بورس اقدام می‌کنند و میزان استقبال از این مشوق اظهار داشت: توجه داشته باشیم که هدف از اجرای این مصوبات این نیست که یک روزه شاخص را به یک عدد خاصی برسانیم و تمام این اقدامات مجموعه‌ای از مصوبات بلند مدت وکوتاه مدت برای بازار سرمایه و اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: برخی از این مصوبات تاثیرات روانی و برخی دیگر مصوبات تاثیرات مالی دارد، اثر برخی از این مصوبات می‌تواند فوری باشد و برخی دیگر از این مصوبات آثار ضعیف‌تری دارند.     

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: مصوبه اعطای اقامت 5 ساله به ازای سرمایه‌گذاری در بورس ایران، برای آینده بازار سرمایه و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این بازار است و باید  برای بازار سرمایه کشورمان برنامه‌ریزی داشته‌باشیم. این ظرفیت در اقتصاد کشور وجود دارد و می‌توان به سرمایه‌گذاران خارجی اقامت دهیم.

دهقان دهنوی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای ارایه اقامت به سرمایه‌گذاران خارجی مبلغ 250 هزار دلار به صورت سپرده بانکی است، گفت: این فرصت برای ایجاد سرمایه گذاری خارجی در کشور را فراهم کردیم. ممکن است در حال حاضر تقاضایی برای این موضوع وجود نداشته باشد اما در آینده تقاضایی ایجاد شود و قرار نیست که این مصوبات برای ورود و تقاضا در بورس جهش بزرگی ایجاد کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند کد بورسی خارجی وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 40 هزار کد خارجی در بورس وجود دارد و این مصوبات مزیتی است که بتوانیم این میزان را افزایش دهیم و در یک بازه زمانی به 100 تا 200 هزار کد برسانیم.  

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه که سرمایه‌گذاران خارجی که وارد این حوزه شده‌اند در گروه‌های بورسی متنوعی سرمایه گذاری کرده‌اند، گفت: این حدود 40 هزار کد بورسی از کشورهای مختلف اغلب در بورس کالایی فعالیت دارند اما در بخش سرمایه‌گذاری در بورس برای اقامت، کشورهای همسایه بازار هدف نزدیک‌تری هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |