پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 144096 16:04 1400/03/18
۱۹۰۰ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در کشور نصب شد

۱۹۰۰ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در کشور نصب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
۱۹۰۰ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در کشور نصب شد

۱۹۰۰ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در کشور نصب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به‌گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که این نیروگاه ها براساس نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه های جدید و نرخ تعیین شده توسط هیات تنظیم بازار برق برای سایر نیروگاه ها به شبکه برق می فروشند، خاطرنشان کرد: نرخ هیأت تنظیم حدود ۴ برابر بالاتر از سقف قیمت بازار عمده فروشی برق است.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۸۳۳مگاوات نیروگاه تولید پراکنده که در طول سال های گذشته احداث شده اند، برق تولیدی خود را به شبکه سراسری می فروشند.

رجبی مشهدی با بیان این که این نیروگاه‌ها براساس نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه های جدید و نرخ تعیین شده توسط هیات تنظیم بازار برق برای سایر نیروگاه ها به شبکه برق می فروشند، خاطرنشان کرد: نرخ هیأت تنظیم حدود ۴ برابر بالاتر از سقف قیمت بازار عمده فروشی برق است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: ظرفیت منصوبه نیروگاه های تولید پراکنده در پیک سال گذشته ۱۶۶۴ مگاوات بود که این میزان هم اکنون به ۱۸۳۳ مگاوات افزایش یافته است. همچنین تولید این نیروگاه‌ها از ابتدای سال تا کنون نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریبا ۱۰ درصد رشد داشته است.

 شرکت برق منطقه ای تهران با ۳۶۹ مگاوات و برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با ۱۰ مگاوات، به ترتیب بیشترین و کمترین آمار منصوبه نیروگاه های تولید پراکنده را در اختیار دارند.

پیشتر و براساس آخرین آمار توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، میزان برق تولیدشده از منابع پاک در ماه گذشته به ۱۴۵ میلیون‌کیلووات‌ ساعت رسیده است که به عبارتی، از انتشار ۹۴ هزار تن گاز گلخانه‌ای و همچنین ۶۰۰ تن آلاینده‌های محلی تا پایان این ماه جلوگیری شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |