پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 115170 14:28 1399/07/20
یک کلیسا سهام نفتی خود را فروخت

یک کلیسا سهام نفتی خود را فروخت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
یک کلیسا سهام نفتی خود را فروخت

یک کلیسا سهام نفتی خود را فروخت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، صندوق مستمری کلیسای بزرگ انگلیس اعلام کرد به خاطر اینکه شرکت بزرگ نفتی اگزون موبیل آمریکا نتوانسته به هدف گذاری خود در کاهش آلایندگی عمل کند تمام سهام خود در این شرکت را این هفته فروخته است.

صندوق مستمری این کلیسا 3.62 میلیارد دلار دارایی داشته و یکی از سهامداران اگزون موبیل بوده که بارها از این شرکت بزرگ نفتی خواسته است تا در باره عملکرد خود در حوزه کاهش آلایندگی گزارش داده و از این شرکت خواسته تا راهکاری را در راستای کاهش آلایندگی فعالیت‌هایش و همچنین محصولات آن بیابد.

سخنگوی صندوق مستمری کلیسای انگلیس گفت از آنجا که اگزون نتوانسته به هدف گذاری خود برای کاهش آلایندگی دست یابد این صندوق تمام سرمایه‌گذاری خود در اگزون را بیرون کشیده است.

در عین حال سه شرکت بزرگ نفتی اروپایی ارائه گزارش درباره فعالیت‌های خود در راستای کاهش آلایندگی را آغاز کرده و متعهد شدند طی سال‌های آینده میزان آلایندگی فعالیت ها و تولیدات خود را کاهش دهند. اگزون موبیل تاکنون این کار را نکرده و همین امر اعتراض برخی سهامداران آنها را در پی داشته است.

به عنوان مثال شرکت بلک راچ، که یکی از سهامداران اگزون است مدت‌هاست تلاش می‌کند تا شرکت‌های اگزون موبیل و شورون را بر آن دارد که در زمینه فعالیت‌های خود برای کاهش آلایندگی با شفافیت بیشتری عمل کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |