جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 11218 15:11 1393/12/25
یک هزار و ۱۰۰ هتل آماده خدمت رسانی به گردشگران نوروزی

یک هزار و ۱۰۰ هتل آماده خدمت رسانی به گردشگران نوروزی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
یک هزار و ۱۰۰ هتل آماده خدمت رسانی به گردشگران نوروزی

یک هزار و ۱۰۰ هتل آماده خدمت رسانی به گردشگران نوروزی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

یک هزار و ۱۰۰ هتل و همچنین ۵۷۰ هتل آپارتمان در سراسر کشور برای پذیرش و ارائه خدمات به مسافران نوروزی آماده شده اند.
به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز دوشنبه در حاشیه مانور بزرگ کنترل ترافیک نوروز ۹۴ در جمع خبرنگاران بیان کرد: هتل ها و هتل آپارتمان های کشور تنها ۱۰ درصد از تقاضای مسافران نوروزی را پاسخ می دهد.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از مسافران نوروزی در مدارس آموزش و پرورش و کمپین های اقامتی اسکان می یابند، افزود: با توجه به رویکرد رییس جمهوری در توسعه گردشگری، سال آینده از منابع صندوق توسعه ملی برای افزایش هتل ها استفاده می شود.
سلطانی فر با تاکید بر اینکه تمام امکانات دولت برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی بسیج شده، اظهار کرد: ستادهای هماهنگی سفر در سراسر کشور از ۲۵ اسفندماه، عملیات خدمات رسانی خود را آغاز کرده اند.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه سفرهای داخلی در طول سال به دو بخش پرحجم و کم حجم تقسیم می شود، افزود: تعداد روزهای پر ترافیک در سال ۱۰۵ روز بوده که ۲۰ روز در ایام نوروز است.
وی با اشاره به ثبت جهانی ۱۷ اثر ملی در یونسکو خاطرنشان کرد: پرونده مورد نظر میراث فرهنگی برای سال ۲۰۱۵ منطقه شوش است و قصد داریم در سال آینده ۱۱ قنات در نقاط مختلف کشور به ثبت جهانی برسد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: بودجه پژوهشگاه های سازمان میراث فرهنگی نیز برای در سال آینده ۸۰ درصد افزایش یافته است.
سلطانی فر درباره برگزاری جشن نوروز نیز گفت: جشن نوروز دو سال در ایران، یک سال در ترکمنستان و یک سال در افغانستان برگزار شده و امسال قرار بود در تاجیکستان برگزار شود.
وی ادامه داد: یک ماه پیش تاجیکستان از طریق راه های دیپلماتیک اعلام کرد که امکان برگزاری جشن را ندارد و وزارت امور خارجه نیز به دو کشور قزاقستان و آذربایجان پیشنهاد برگزاری جشن نوروزی را ارائه کرد.
مانور بزرگ کنترل ترافیک نوروز۹۴ از صبح دوشنبه با شعار گذشت، احتیاط و سلامت سفر، به همت پلیس تخصصی راهنمایی و رانندگی ناجا و دستگاه های ذی ربط در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |