جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 145047 11:36 1400/03/26
یک برنامه برای گذر از خاموشی تهران

یک برنامه برای گذر از خاموشی تهران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
یک برنامه برای گذر از خاموشی تهران

یک برنامه برای گذر از خاموشی تهران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به‌گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، حسن عبدالرضایی با اشاره به تدوین و اجرای حدود ۳۰۰۰ برنامه در طول سال توسط این امور در سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، شرایط امسال شبکه تحت پوشش را از نظر تولید و مصرف با توجه به شروع گرمای زودرس و افزایش میانگین دمای وزنی تولید و مصرف، افزایش رشد مصرف بیش از میانگین سال‌های گذشته، عدم تناسب مصرف با تولید، مصرف بالای مراکز تولید رمز ارزها، رشد مصرف در بخش کشاورزی، تاخیر در اجرای برنامه اورهال واحدهای نیروگاهی به دلیل کمبود سوخت در زمستان سال گذشته‌، کاهش نزولات جوی در سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل و در نتیجه محدودیت درتولید نیروگاه‌های برق آبی را نسبت به سال گذشته متفاوت ارزیابی کرد.

وی در ادامه اعمال مدیریت مصرف در شبکه تحت پوشش و همچنین کنترل و پایش شبکه در فصل سرد زمستان را با توجه به محدودیت سوخت نیروگاه‌ها و کمبود تولید در شبکه تهران و بالا بودن بار خطوط تبادلی شبکه جنوب به شمال و همچنین قدمت استفاده از تجهیزات را یکی از چالش‌های بهره‌برداری امور دیسپاچینگ منطقه‌ای برشمرد.

عبدالرضایی در همین زمینه ادامه داد: برای مثال پست‌ها و نیروگاه‌های شهید فیروزی(طرشت)، بعثت، منتظر قائم، ری گازی، معنوی، دوشان تپه، قم و ... که دارای قدمت بالایی هستند و به‌منظور استفاده هرچه بهتر از تجهیزات پست‌ها و نیروگاه‌های مورد اشاره این امور تمرکز خـود را در اجرای برنامه‌های دقیــق ســرویس و تعمیرات و نیز پایـش مداوم تجهیزات ایستگاه‌ها فوق‌الذکر قـرار داده و بـه هر روش ممکـن، سعی کرده است تا به نحو مطلوب شبکه را مورد بهره‌برداری قرار دهد.

مدیر امور دیسپاچینگ منطقه‌ای عنوان کرد: با همه محدویت‌های اشاره شده، حفظ پایداری و امنیت و قابلیت اطمینان شبکه تحت پوشش از مهمترین رسالت دیسپاچینگ منطقه‌ای است و با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۲ تاکنون و به‌مدت ۱۸ سال black out در شبکه نداشته‌ایم این اتفاق خوب را از افتخارات صنعت برق و شرکت برق منطقه‌ای تهران دانست.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با همه محدودیت‌های شبکه و شرایط کرونا و ابتلای تعدادی از پرسنل دیسپاچینگ به بیماری کرونا، با تلاش سایر همکاران امور سعی شد تا هیچگونه خلل و نقصان جدی در انجام وظایف جاری در کنترل شبکه وسیع تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران ایجاد نشود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |