پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 7550 15:33 1393/09/09
یقین گم شده˝ اردشیر کامکار به بازار می‌آید

یقین گم شده˝ اردشیر کامکار به بازار می‌آید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
یقین گم شده˝ اردشیر کامکار به بازار می‌آید

یقین گم شده˝ اردشیر کامکار به بازار می‌آید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آلبوم ˝یقین گم شده˝ اثر جدید اردشیر کامکار به زودی منتشر می‌شود

سرویس موسیقی هنرآنلاین: اردشیر کامکار، کمانچه کش قهار گروه کامکارها در گفت‌وگو با هنرآنلاین از انتشار آلبومی انفرادی با نام "یقین گم شده" خبر داد و گفت: این کار یک دونوازی کمانچه و سازهای کوبه‌ای است که تا حدود 10 روز دیگر توسط انتشارات رهگذر هفت اقلیم منتشر می‌شود.

به گفته اردشیر کامکار این آلبوم بر اساس ملودی‌های منطقه زاگرس یعنی کردستان طراحی شده و با تکنیک‌های خاصی با ساز کمانچه نواخته شده است.

اردشیر کامکار همچنین درباره اینکه این اثر تا چه حد مبنای ملودیک دارد و تا چه حد بداهه‌پردازانه است، گفت: بیش از 50 درصد این کار بداهه نوازی است که سعی شده با تکنیک‌های کمانچه اجرا شود.

این نوازنده برجسته کمانچه درباره اجرای سازهای کوبه‌ای هم گفت: سازهای کوبه‌ای این آلبوم توسط زکریا یوسفی نواخته شده است.

خالق آلبوم "بی‌غبار عادت" همچنین از این خبر داد که در حال ضبط آلبومی با آنسامبل اردشیر کامکار است و گفت: در این آلبوم وحید تاج و حشمت الله رجب‌زاده به ترتیب بخش‌های فارسی و بخش‌های محلی را می‌خوانند.

کامکار که در میانه ضبط این آلبوم قرار دارد توضیح داد: این آلبوم با نوازندگانی که مردادماه گذشته در تالار وحدت روی صحنه رفتند، تولید می شود.

مرداد ماه گذشته اردشیر کامکار، کسی که از او به عنوان نوآور بزرگ ساز کمانچه یاد می‌کنند با همراهی این نوازندگان در تالار وحدت روی صحنه رفت: کامبیز گنجه‌ای: تمبک، سیاوش کامکار: سنتور، نی ریز کامکار: تار، قاسم رحیم‌زاده: تار، صائب کاکاوند: تار، نگار خارکن: کمانچه، کامران احمدی: دف، ترگل خلیلی: رباب و سیروان منهوبی: عود. و حالا این نوازندگان تحت لوای عنوان گروه اردشیر کامکار، در حال ضبط اثر تازه‌ای از اردشیر کامکار هستند.

اردشیر کامکار امروز یکی از شاخص‌ترین نوازندگان موسیقی ردیف است که شناخت خوبی هم از موسیقی نواحی ایران دارد. او بیش از 30 سال است که عضو ثابت گروه کامکارهاست. اردشیر یکی از نام‌آوران تاریخ ساز کمانچه در ایران است و بسیاری از نوازنگان مطرح جوان امروز شاگرد او بودند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |