سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 179118 11:24 1401/02/22
یارانه جدید آزاد شد

یارانه جدید آزاد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
یارانه جدید آزاد شد

یارانه جدید آزاد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، با اعلام ستاد تنظیم بازار، از ساعت ۲۴ (۲۱ اردیبهشت ماه ، شب گذشته) اولین مرحله از یارانه جدید آزاد و برای خانوارهای دریافت کننده قابل برداشت شده است.

یارانه واریزی برای دوماه اردیبهشت و خرداد است که طبق اعلام بانک مرکزی، هزینه‌ای حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان داشت، یعنی برای هر مرحله حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان. این یارانه قابل برداشت نبود تا اینکه دولت مجوز آزاد شدن واریزی مربوط به اردیبهشت را صادر کرد.

بر این اساس، ۲۳ هزار میلیارد تومان از منابع ۴۶ هزار میلیارد تومانی که در حساب یارانه‌بگیران بابت یارانه جدید بلوکه شده بود، آزاد شده است و مابقی آن برای ماه آینده بوده و در آن زمان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

دلیل عدم امکان برداشت یارانه واریزی، فرصت برای نهایی شدن تعیین سقف قیمتی کالاهای اساسی بود و اعلام اخیر میرکاظمی-رئیس سازمان برنامه و بودجه- از این حکایت داشت که همچنان اقلام تامین ارز شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار وجود دارد و با شروع اصلاح نرخ ارز ترجیحی و اعلام قیمت های جدید، یارانه قابل برداشت خواهد بود.

این در حالی است که طبق اعلام ستاد تنظیم بازار، قیمت کالاهای مشمول طرح شامل روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات تعیین شد. در همین راستا از امروز (پنج شنبه) اتحادیه های مربوطه نسبت به اعلام قیمت جدید اقدام کردند.

یارانه جدید که اخیرا واریز شد، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر متغیر است و در ۹ دهک برای حدود ۷۲ میلیون نفر توزیع شده است؛ به‌طوری که برای دهک اول تا سوم برای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و برای چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

این یارانه در هر مرحله برای  دهک‌های مختلف به این ترتیب است؛ در خانوارهایی که در دهک اول تا سوم قرار دارند، برای یک نفر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۸۰۰ هزار،   سه نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار، چهار نفره یک میلیون و ۶۰۰ هزار و پنج نفره دو میلیون تومان اختصاص پیدا می‌کند.

همچنین در دهک چهار تا ۹، برای خانوار یک نفره ۳۰۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰۰ هزار، سه نفره ۹۰۰ هزار، چهار نفره یک میلیون و ۲۰۰ هزار  و پنج نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعلق خواهد گرفت.

افرادی که برای آنها این رقم واریز نشده است می‌توانند اعتراض خود را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir  اعلام کنند، از طریق همین سامانه و یا شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ نیز امکان اطلاع از وضعیت دهک‌بندی فراهم است.

همچنین مقرر شده به زودی و احتمالا از خرداد ماه امکان ثبت نام از جاماندگان از یارانه، فراهم شود و بعد از بررسی، در صورت تائید، وارد لیست خواهند شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |