شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7706 15:33 1393/09/14
یارانه تولید آب رفت!

یارانه تولید آب رفت!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
یارانه تولید آب رفت!

یارانه تولید آب رفت!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قرار بود امسال 5هزار میلیارد تومان یارانه به صنعت بدهند که در نهایت با 1200میلیارد تومان موافقت شد

علی یزدانی در نشست علمی نقش صنعت، معدن و تجارت در اقتصاد مقاومتی در اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه 100 میلیارد تومان نیز در وزارت صنعت برای حمایت از تولیدات متکی به خدمات فنی و مهندسی و کالاهای با فناوری بالاست در نظر گرفته شده است گفت : در بودجه سال 94 نیز ردیف مستقلی برای حمایت از صادرات غیر نفتی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه امسال 14 درصد از قانون بودجه به وزارت صنعت تخصیص داده شد گفت: اولین تخصیص ها از محل این اعتبار از هفته گذشته برای پروژه های زمین شناسی و اکتشافی پرداخت شد.

یزدانی افزود: بر اساس قانون باید 65 درصد از حقوق دولتی از محل معادن به خزانه واریز و به وزارت صنعت برگشت داده شود.

وی گفت: 15درصد از این حقوق دولتی نیز باید برای توسعه زیرساخت ها در شهرستان های محل استقرار معدن، 12 درصد برای منابع طبیعی، سه درصد برای نظام مهندسی معدن و پنج درصد برای صندوق حمایت از فعالیت های معادن هزینه شود.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه 10 هزار میلیارد تومان یارانه تولید در قانون بودجه امسال مصوب شده بود ،گفت: این ارقام بر مبنای پیش بینی است و اگر درآمد ها محقق نشود ممکن است این موارد نیز به طور کامل تخصیص نیابد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده بود امسال 5 هزار میلیارد تومان به صنعت اختصاص یابد گفت: درنهایت با اختصاص هزار و 200 میلیارد تومان موافقت شد و قرار است بعد از تامین این اعتبار پرداخت آن نیز به صورت چند مرحله ای صورت گیرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |