جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 8207 15:56 1393/10/02
یارانه بخش صنعت تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد

یارانه بخش صنعت تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
یارانه بخش صنعت تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد

یارانه بخش صنعت تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یارانه بخش صنعت به منظور حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و همچنین توسعه صادرات خدمات فنی - مهندسی و محصولات با فناوری بالا تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

علی یزدانی تصریح کرد: براساس مصوبه دولت و در چارچوب قانون مبلغ یک هزار و 300 میلیارد تومان به عنوان یارانه بخش صنعت به وزارت صنعت، معدن و تجارت اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یارانه صنعت از محل اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها اختصاص می یابد، اظهار داشت: از میزان یارانه تخصیص یافته، 1200 میلیارد تومان در جهت حمایت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و 100 میلیارد تومان نیز به با هدف توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و محصولات با فناوری بالا اختصاص می یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اقدامات پرداخت این یارانه انجام شده اما متاسفانه هنوز به خزانه ابلاع نشده که این میزان یارانه را به وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز شود اما به طور قطع تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

یادآوری می شود، براساس اولویت بندی که وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده است، این منابع در اختیار آن دسته از واحدهایی قرار می گیرد که رقابت پذیر باشند. این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش اعطا خواهد شد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، کار تخصیص اعتبار به متقاضیان با تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت عملیاتی شود.

همچنین براساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت 1200 میلیارد تومان یارانه در اختیار بانک صنعت و معدن قرار خواهد گرفت و این بانک دو برابر رقم را به عنوان آورده بانک اختصاص داده و به صورت سرمایه در گردش، در اختیار واحدهای صنعتی و معدنی متقاضی قرار می دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |