سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 106040 10:38 1399/03/07
یادگیری؛ رکن اصلی توسعه کسب و کار

یادگیری؛ رکن اصلی توسعه کسب و کار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
یادگیری؛ رکن اصلی توسعه کسب و کار

یادگیری؛ رکن اصلی توسعه کسب و کار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

امیر علی رمدانی، دکتری صنایع و تحلیلگر اقتصاد

غالبا هر کسب و کاری در دنیای امروز دارای رقیبانی هوشیار و هوشمند است که بی‌توجهی و غافل شدن از آن‌ها، نتیجه‌ای جز از دست دادن مشتریان و ضررهای مالی و غیرمالی ندارد. همواره عنوان می‌شد که کالا یا خدماتی که بنگاه اقتصادی ارائه می‌دهد، باید دارای کیفیت لازم و قابل قبول و همچنین دارای قیمت مناسبی باشد؛ اما این موضوع در دنیای امروز کافی نیست. ممکن است پزشک، فروشنده یا مدیری در حوزه علمی و تخصصی خود دارای مهارت قابل توجهی باشد، اما کالا یا خدمات خود را در مکان و زمان نامناسبی ارائه نماید که علیرغم مهارت بالا در حوزه خود، موفقیت‌آمیز و راضی‌کننده نباشد. امروزه فاکتورها و مولفه‌هایی نظیر مکان ارائه، زمان ارائه، نوع ارائه و موضوعاتی از این دست، از جمله موارد اساسی و هم‌ردیف تخصص و تجربه هستند که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود. این موضوع در حالی است که در دنیای امروز، عکس این موضوع را نیز شاهد بوده‌ایم؛ یعنی در برخی موارد با اینکه محصولات یا خدمات کسب و کاری دارای کیفیت مطلوبی نبوده اما به دلیل دقت در فاکتورهای یاد شده، مشتریان خاص خود را داشته است.

در قرن حاضر که هر روز شاهد پیشرفت علم و تکنولوژی هستیم و شرکت‌های دانش بنیان و محصولات دانش محور، از ارکان اصلی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند، نیاز به یادگیری و آموزش پرسنل در تمام رده‌های سازمانی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید صورت گیرد.

امروزه کسب و کارهایی که به مولفه‌های نوین توجه دارند و با بکارگیری حداکثری منابع، درصدد رسیدن به موفقیت هستند، مسیر رشد و توسعه را زودتر از دیگر رقبا طی می‌کنند. در این راستا استفاده از ابزارها، رویکردها و مدل‌های علمی شناخته شده در عرصه مدیریت کسب و کار، این امکان را فراهم می‌کند تا مسیر صحیح رسیدن به تعالی بیش از پیش هموار شود. یک کسب و کار پیشرو، با بکارگیری تکنیک‌های نوین مدیریتی و استفاده از شیوه‌های جدید فن‌آوری‌های پرشتاب، به بازدهی بالایی نسبت به گذشته دست خواهد یافت. شکی وجود ندارد که کسب و کار پر رونق ده سال گذشته اگر به روز رسانی نشود، طی ده سال آینده محکوم به شکست خواهد بود و این خاصیت دنیای امروز است و دلیل آن پیشرفت‌های سریع فن‌آوری‌ها، رشد سریع علم در عرصه‌های مختلف صنعت، تجارت و... می‌باشد. محققان حوزه تحقیق و توسعه همواره سعی دارند با تحقیقات خود پیرامون مسائل مختلف و بهره‌گیری از تجربه رقبا، مدل‌های علمی و کاربردی مناسبی را به مدیران ارائه دهند. به‌همین دلیل صاحبان کسب و کارها باید خود را با تغییرات و پیشرفت‌ها همسو کنند و با تکیه و توجه بر آموزش‌های سازمانی، ضمن به‌روزکردن اصلاعات خود، شیوه‌های جدید و نوین مدیریتی را بیاموزند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |