چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 8043 13:01 1393/09/26
گفتارها و نوشتارهایی از تئاتر کودک و نوجوان در  کتاب «درام کاربردی 2»

گفتارها و نوشتارهایی از تئاتر کودک و نوجوان در کتاب «درام کاربردی 2»

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
گفتارها و نوشتارهایی از تئاتر کودک و نوجوان در  کتاب «درام کاربردی 2»

گفتارها و نوشتارهایی از تئاتر کودک و نوجوان در کتاب «درام کاربردی 2»

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه فرهنگ و هنر: کتاب «درام کاربردی 2» مجموعه نشست ها و مقالات تخصصی با زیر عنوان گفتارها و نوشتارهایی از تئاتر کودک و نوجوان روانه بازار کتابفروشی ها شد

آنچه در این کتاب می خوانید حاصل نشست های تخصصی و پژوهشی مرکز ملی اسیتژ ایران است که با حضور استادان و پژوهشگران در تالار کنفرانس مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

هدف از برگزاری این نشست ها ارتقای زمینه های نظری تئاتر کودک و نوجوان است که در ادامه فعالیت های این مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان به انجام رسیده است. این مرکز بر خود فرض می داند تا علاوه بر اهداف مورد نظر خود براساس نیازهای امروز تئاتر کودک و نوجوان مباحثی را مطرح کند و به چالش بگذارد که در طی این سال ها کمتر مورد توجه مسوولان فرهنگی قرار گرفته است

کتاب حاوی دو فصل «نشست ها» و «مقالات» است. فصل نخست شامل مباحث نشست های «درام کاربردی و درمان برای کودکان و نوجوانان»، «درام درمانی و نمایش خلاق با کودکان و نوجانان»، «نقش نمایش خلاق و بازی درمانی» است.

فصل دوم کتاب شامل مقالات «درام کاربردی و تئاتر درمانی» از چیستا یثربی، «تئاتر کاربردی با کودکان» از علی ظفرقهرمانی نژاد، «درام درمانی با کودکان و نوجوانان» اثر مجید امرایی، «تئاتر کودک و نوجوان در خانه، چرا و چگونه؟» نوشته بهزاد صدیقی است.

در پنج نشست برگزار شده این مرکز با عناوین «درام کاربردی و تئاتر درمانی برای کودکان و نوجوانان (دو جلسه)»، «درام درمانی و نمایش خلاق با کودکان و نوجوانان»، «نقش نمایش خلاق و بازی درمانی»، «تئاتر مشارکتی کودکان»، مباحثی مورد نظر قرار گرفت که بخشی از آن ها، نیازهای لازم و ضروری در عرصه تئاتر کودک و نوجوان به شمار می رود.

هرچند با برگزاری چند نشست نمی توان همه نیازهای پژوهشی و کاربردی تئاتر کودک و نوجوان را مطرح کرد. اما این نیازها را می توان به عنوان سرآغاز فعالیت های تخصصی این عرصه قلمداد کرد.

در فصل دوم نیز آنچه در این نشست ها مطرح شد در قالب مقاله پژوهشی مکتوب شده است.

این کتاب در شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 5 هزار و هفتصد تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روانه بازار کتابفروشی ها شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |