چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 172889 12:44 1400/11/30
گسترش همکاری‌های شیلاتی ایران و برزیل

گسترش همکاری‌های شیلاتی ایران و برزیل

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
گسترش همکاری‌های شیلاتی ایران و برزیل

گسترش همکاری‌های شیلاتی ایران و برزیل

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، سرپرست سازمان شیلات به زمینه‌های همکاری در سه محور تجارت، فناوری و سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

سیدحسین حسینی با بیان این که اقلیم ایران و مقایسه آن با کشور برزیل امکان افزایش سطح همکاری‌ها را امکان پذیرمی‌کند‏، اظهار داشت: با توجه به میزان تولید آبزیان در کشور و ظرفیت‌های موجود و برنامه‌های مدون افق ۱۴۰۴، تا یک و نیم میلیون تن برای توسعه آبزی‌پروری برنامه‌ریزی صورت گرفته است. در این خصوص نهاده‌های مورد نیاز از جمله پودر ماهی که تا ۱۰۰ هزار تن نیاز ایران برای توزیع در بین بهره‌برداران است، قابلیت واردات از کشور برزیل را داراست.

وی افزود: با توجه به میزان تولید ماهی قزل آلا در ایران، سهمی از صادرات این آبزی به کشور برزیل مقدور است.

سرپرست سازمان شیلات ایران تصریح کرد: برای دستیابی به موارد مهمی از جمله انتقال دانش تولید غذای اقتصادی برای میگو و تیلاپیا؛ انتقال دانش و فناوری در اصلاح نژاد آبزیان؛ ایجاد مراکز تکثیر ماهیان دریایی؛ انتقال فناوری فراوری تون ماهیان؛ انتقال فناوری در پرورش تولید خاویار به برزیل؛ تبادل اطلاعات طرح تکثیر و پرورش ماهیان دریایی به ویژه پرورش در قفس، نیاز به تبادل نظر تخصصی است.

وی در پایان تاکید کرد: عملیاتی شدن این موضوعات به دنبال برگزاری جلسات تخصصی و کمیته‌های مرتبط بین دو کشور قابل دسترسی است.

وزیر کشاورزی برزیل نیز در این نشست از تلاش و همکاری تمامی طرفین حاضر در جلسه تشکر و ابراز امیدواری کرد که بتوان با پیگیری موضوعات مطرح شده در استمرار همکاری‌های راهبردی و حصول نتیجه مطلوب ادامه مسیر داد زیرا در چند سال اخیر، ایران یکی از کشورهای همواره همکار و پیگیر در زمینه توسعه تبادلات کشاورزی بوده است.

خانم ترزا کریستینا افزود: در حوزه ارتقای سطح بهداشت تولیدات کشاورزی زمینه‌های همکاری ویژه‌ای وجود دارد و می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت در سطح همکاری‌های موجود و برنامه‌های پیش رو باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضور در نمایشگاه‌های آینده در هر دو کشور از سوی تجار و بهره‌برداران، ارتقای سطح دانش روز آمد را در پی خواهد داشت‏، بدیهی است با این رویکرد، امنیت غذایی از مقوله های قابل توجه و دست یافتنی خواهد بود.

هومن فتحی مدیرکل امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌ها و اهمیت همکاری در صنعت شیلات، آمادگی این بخش را برای ایجاد ارتباط مستمر و پایدار به طرف برزیلی اعلام کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |