سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 116879 22:05 1399/08/03
گسترش افزایش سرمایه شرکت ها نوید بخش پایان اصلاح بورس

گسترش افزایش سرمایه شرکت ها نوید بخش پایان اصلاح بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
گسترش افزایش سرمایه شرکت ها نوید بخش پایان اصلاح بورس

گسترش افزایش سرمایه شرکت ها نوید بخش پایان اصلاح بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

در سال های اخیر با وجود تشدید تحریم ها، شرکت های بزرگ بورسی به افزایش بازدهی خود پر قدرت ادامه داده اند، به طوری که امروز شاهد هستیم شرکت های بزرگ بازار سرمایه برنامه افزایش سرمایه را از محل سود انباشته در دستور کار خود قرار داده اند. این موضوع موجب افزایش جزابیت بازار سرمایه خواهد شد و نویدی خواهد بود برای پایان اصلاح بازار سرمایه.

به گزارش جهان اقتصاد، در تارنمای کدال پر شده است از اطلاعات افزایش شرکت های کوچک و بزرگ بورسی، این خبر ها آنچنان مهم هستند که فعالان بازار سرمایه را خوشحال کرده و مرتب در این مورد با هم دیگر بحث می کنند و ابعان آن را بررسی می کنند. در زیر به بخشی از این افزایش سرمایه اشاره شده است.

بزرگتیرن شرکت مس کشور یعنی نماد «فملی» افزایش سرمایه 97 درصدی از محل سود انباشته را در دستور کار دارد و موفق شده است که تایید حسابرس را نیز بگیرد.

همچنین بزرگترین هلدینگ کشور یعنی نماد «فارس» موفق شده است تا مجوز افزایش سرمایه 100درصدی را از محل سود انباشته و اندوخته را از سازمان بورس دریافت کند.

در ادامه بزرگترین شرکت سرمایه گذاری کشور یعنی نماد «شستا» برنامه افزایش سرمایه ۷۷ درصدی از محل سود انباشته را در برنامه دارد.

مدیرمالی پالایش نفت اصفهان نیز خبر از برنامه افزایش سرمایه داده است که جزئیات آن را به زودی در مجمع افشاء خواهد کرد.

همچنین بزرگترین شرکت پليمر ساز بورسی یعنی آريا ساسول پیشنهاد افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته را به مجمع عمومی فوق العاده داده است.

افزایش سرمایه شرکت های بورسی فقط مختص شرکت های بزرگ نیست، بلکه شرکت های کوچک نیز برنامه هایی برای افزایش سرمایه دارند، به عنوان نمونه «دالبر» از محل آورده نقدی 40درصد افزایش سرمایه می دهد، همچنین داروسازی کوثر233 درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته در دست دارد.

اگر خوب به افزایش سرمایه ها بنگریم متوجه خواهیم شد که اکثر این افزایش سرمایه ها از طریق سود انباشته یا همان «سهام جایزه » صورت می پزیرد. «سهام جایزه » دلچسب ترین افزایش سرمایه برای فعالان بازار است و در این مواقع سرمایه های خود را وارد این گونه از نماد ها می کنند.

این حججم عظیم از افزایش سرمایه نه تنها شرکت و سهام داران شرکت را دچار تحول می کند بلکه موج افزایش سرمایه ها تاثیرش را بر کلیت بازار سرمایه می گذارد به طوری که موجب خواهد شد اصلاح بازار سرمایه به اتمام رسیده و از این به بعد شاهد تقویت بازار سرمایه خواهیم بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |