سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 149236 14:59 1400/05/06
گزارش عملکرد شرکت زغال سنگ پروده طبس در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۰

گزارش عملکرد شرکت زغال سنگ پروده طبس در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۰

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
گزارش عملکرد شرکت زغال سنگ پروده طبس در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۰

گزارش عملکرد شرکت زغال سنگ پروده طبس در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۰

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

با افزایش 79% فروش، سود خالص 3 ماهه اول 1400 شرکت زغال سنگ پروده طبس با رشد 56% نسبت به دوره مشابه سال قبل، از هزار و هفتصد میلیارد ریال عبور کرد.

جلسه بررسی عملکرد 3 ماهه شرکت زغال سنگ پروده طبس وابسته به تاصیکو و شستا،  با حضور مدیران هلدینگ صدرتأمین، مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونین و مدیران کزغال با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و به صورت آنلاین، برگزار گردید.

مدیرعامل کزغال در این جلسه با اشاره به خلاصه عملکرد 3 ماهه نخست سال جاری افزود، هرچند اهداف برنامه این دوره در حوزه های حفریات معدنی، استخراج خام، خرید خام، تولید کنسانتره و بارگیری محصول، بنا به دلایلی که در ادامه اشاره می شود، به طور کامل محقق نشد، با این حال میزان فروش شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، رشدی 79% را تجربه کرد که این امر منجر به افزایش 52% سود ناخالص، صعود 50% سود عملیاتی و نهایتاً رشد 56% سود خالص گردید تا کزغال در سه ماهه ابتدایی 1400، بیش از هزار و هفتصد میلیارد ریال سود خالص ایجاد نماید.

کریتی ثانی در ادامه با اعلام اینکه شرکت زغال سنگ پروده طبس در این دوره موفق به انجام 1364 متر حفریات زیرزمینی معدن، استخراج 260 هزارتن زغال سنگ خام، خرید 35 هزارتن زغال از معادن مجاور و تولید 101 هزارتن کنسانتره زغال سنگ شده است، به تشریح مشکلات و موانع موجود در مسیر تحقق کامل اهداف برنامه پرداخت.  مدیرعامل کزغال تأکید کرد که محدودیت های موجود در مسیر تأمین قطعات و اقلام مصرفی ناشی از مشکلات تأمین ارز و تغییرات مکرر قوانین و دستورالعمل های گمرکی، مشکلات تکتونیکی و تنش های زمین شناسی بویژه با افزایش عمق معدنکاری که تغییر ناگزیر نحوه نگهداری های معدنی را به همراه داشته و علاوه بر کند کردن روند حرکتی و اضافه شدن حجم عملیات معدنی، بر راندمان فراوری نیز تأثیر گذاشته است، از جمله دلایل و موانع اصلی بر سر راه بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور، برای اجرای کامل برنامه های این دوره بوده است.

کریتی ثانی افزود که علیرغم وجود مشکلات و محدودیت های مذکور، روند کلی حرکت شرکت در مسیر و مطابق با اهداف تعیین شده است و کلیه عوامل و پارامترهایی که در کنترل این مجموعه هستند، به منظور دست یابی کامل به برنامه ها تعیین و ترسیم گردیده اند که در صورت رفع موانع خارج از اراده این شرکت، پیش بینی می گردد پیشبرد فرایندها شتاب مطلوب تری داشته باشد. ضمن اینکه شرکت زغال سنگ پروده طبس برای افزایش دوره و میزان تولید، پروژه هایی مثل تأمین ست دوم تجهیزات لانگوال برای استمرار استخراج خام از معدن و راه اندازی مدار اسپیرال کارخانه زغالشویی برای بهبود راندمان تولید کنسانتره را در دست اجرا دارد. علاوه بر این، گذار از معدنکاری سنتی به سمت روش های نیمه مکانیزه و مکانیزه و نوسازی و به روزآوری تجهیزات و ماشین آلات معدنی به خصوص در بخش فعالیت های نیمه مکانیزه معدن، نقش تعیین کننده ای در رشد روزافزون شاخص های آماری داشته و نقش حوزه معدن در توسعه صنعتی و اقتصادی را پررنگ تر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در بخش پایانی گزارش به تشریح وضعیت سهم کزغال در بازار سرمایه پرداخت و بیان داشت که 200 میلیون سهم عرضه شده کزغال به واسطه استقبال و حمایت سهامداران محترم و به پشتوانه عملکرد موفق شرکت، بازده 80% را در شرایط پرنوسان فعلی بازار سرمایه محقق کرد تا اعتماد و همراهی 1،463،806 سهامدار حقیقی و حقوقی خود را به نحو شایسته ای پاسخگو باشد.

وی افزود قیمت سهم در پایان خرداد 1400 با افزایش 159% نسبت به تاریخ عرضه اولیه، به ارزش 32630 ریال رسیده و EPS (میزان سود هر سهم) و DPS (میزان سود تقسیم شده هر سهم) کزغال در سال مالی 1399 به ترتیب 4،113 و 3،000 ریال بوده است. ضمن اینکه این نماد در جایگاه اول ارزش بازار در گروه قرار داشته و رتبه نقدشوندگی این سهم در بازار نیز 68.5% است.

شایان ذکر است که بر اساس سیاست های شستا و تاصیکو و راهبردهای مدیریتی مصوب هیأت مدیره شرکت، افزایش سودآوری در جهت تأمین منافع پایدار سهامداران، ذینفعان و عموم مردم شهرستان و کمک به رشد هرچه بیشتر صنعتی، اجتماعی و اقتصادی منطقه، مبنای اصلی هدف گذاری و برنامه ریزی شرکت زغال سنگ پروده طبس است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |