جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2088 13:46 1393/03/06
گزارش تخلفات بانکها به شورای پول و اعتبار می‌رود

گزارش تخلفات بانکها به شورای پول و اعتبار می‌رود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
گزارش تخلفات بانکها به شورای پول و اعتبار می‌رود

گزارش تخلفات بانکها به شورای پول و اعتبار می‌رود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : معاون نظارتی بانک مرکزی دلیل تفاوت فهرست بدهکاران بانکی مرکزی و قوه قضاییه را طبیعی دانست و گفت: فهرست قوه قضاییه شامل بدهکارانی است که در گذشته از آنها شکایت شده اما لیست بدهکارانی که بانک مرکزی ارائه کرده به ترتیب از بزرگترین بدهکار به کوچک ترین بدهکار تنظیم شده است .
حمیدرضا تهران‌فر در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مرکزی در این فهرست بدهکاران کمتر از 10 میلیارد تومان را در نظر نگرفته است؟ گفت: این طور نیست. اطلاعاتی که قوه قضاییه داده، با اطلاعاتی که ما ارائه کرده ایم، ویژگی متفاوتی دارد.
وی، نظارت بر اجرای صحیح نرخ‌های سود سپرده بانک‌ها را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: نرخ‌های سود سپرده که توسط بانک‌ها تعیین و بانک مرکزی آن را ابلاغ کرده، بسیار دقیق در تمام بانک‌های خصوصی و دولتی اجرا می شود.
تهران‌فر ادامه داد: بازرسی های بانک مرکزی نشان می دهد 98.5 درصد از بانکها به درستی این مصوبه را اجرا می کنند که البته 1.5 درصد دیگر چندان قابل توجه نیست.
معاون نظارتی بانک مرکزی درباره نتیجه گزارش عملکرد بانک‌ها در دریافت سود تسهیلات که پیرو انتشار خبرهایی مبنی بر تخلف برخی بانکها اعلام شده بود، اعلام کرد: این گزارش را به شورای پول و اعتبار ارائه می کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا در این مدت گزارش ارائه نشده و بالاخره چه زمانی شورا این گزارش را دریافت خواهد کرد؟ گفت: در این مدت شورای پول و اعتبار جلسه ای نداشته و به طور قطع این گزارش را به شورا خواهیم داد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |