چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 148679 09:54 1400/04/29
گرسنگی در دنیا افزایش یافت

گرسنگی در دنیا افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
گرسنگی در دنیا افزایش یافت

گرسنگی در دنیا افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، بحران اقتصادی و اختلال در سیستم غذایی در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا سوء تغذیه در زنان و کودکان را بدتر کرده و 30 میلیارد دلار به بهره‌وری دنیا در آینده خسارت می‌زند.

 طبق جدیدترین مطالعه‌ای که در مجله نیچر فود منتشر شده، 3 میلیارد نفر هزینه یک رژیم غذایی سالم را به خاطر همه‌گیری کرونا ندارند. این شرایط برای مادران و کودکان در کشورهای کم درآمد و دارای درآمد متوسط وخیم تر است.

 زنجیره های عرضه برای مواد غذایی مغذی و فاسدشدنی مثل میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات، گوشت و ماهی باعث بی‌ثباتی قیمت و کاهش مصرف آنها شده است. خانواده ها به منابع ارزانتر غذایی مثل غذاهای پر نشاسته، غلات، روغن‌ها و مواد غذایی فرآوری شده با کیفیت پایین‌تر روی آورده‌اند.

 بحران کرونا باعث میشود تا 2022، تعداد کودکانی که وزنشان نسبت به قد آنها پایین است، 9.3 میلیون نفر افزوده شود و 2.6 میلیون کودک دیگر هم قد کوتاه‌تری نسبت به سنشان داشته باشند. این بحران باعث مرگ 168000 کودک و 2.1 میلیون مورد کم خونی در مادران خواهد شد. 

 محققان عقیده دارند اگر یک اقدام سریع و استراتژیک در مورد این بحران صورت نگیرد، کرونا نه تنها نابرابری در بیماریها، سوء تغذیه و مرگ و میر را شدیدتر می‌کند، بلکه توسعه سرمایه های انسانی و رشد اقتصادی برای نسل آینده را به خطر می‌اندازد.

 طبق گزارش سازمان ملل، گرسنگی در دنیا به بالاترین رقم طی 15 سال گذشته رسیده و یک دهم جمعیت دنیا در 2020 سوءتغذیه داشته‌اند. بنابراین دنیا برای رسیدن به هدف پایان گرسنگی تا 2030 راه سختی در پیش دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |