جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 10451 16:20 1393/12/01
گردشگری ایران برای کنواسیون جهانی 2017 آماده می شود

گردشگری ایران برای کنواسیون جهانی 2017 آماده می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
گردشگری ایران برای کنواسیون جهانی 2017 آماده می شود

گردشگری ایران برای کنواسیون جهانی 2017 آماده می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

برگزاری هشتمین جشن سراسری راهنمایان در مشهد

گروه گردشگری: هشتمین جشن سراسری راهنمایان امسال با حضور پر رنگ راهنمایان گردشگری ایران در مشهد برگزار شد. در حالی است که تلاش های راهنمایان منجر به میزانی ایران از کنواسیون جهانی راهنمایان گردشگری در سال 2017 شده، جامعه گردشگری را به تکاپو انداخته است.
اعضای هیئت مدیره کانون سراسری راهنمایان گردشگری به اهمیت میزبانی ایران از کنوانسیون جهانی راهنمایان در سال 2017 اشاره و بیان کردند: مسئولان گردشگری باید اهمیت این موضوع را درک کنند و به کمک ما بیایند.
در نشست خبری هشتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری که در هتل همای مشهد برگزار شد، توحید فروزانفر، با اشاره به این‌که تاکنون هفت دوره از این مراسم در استان‌ها و شهرهای مختلف برگزار شده گفت: امسال، هشتمین دوره از جشن راهنمایان گردشگری در مشهد مقدس برگزار شد و عدد هشت برای ما ایرانی‌ها، عدد مقدسی است.
فروزانفر، میزبانی ایران از اعضای کنوانسیون جهانی راهنماهای گردشگری را اتفاقی مهم دانست و افزود: متولیان اصلی گردشگری یعنی سازمان میراث فرهنگی و نمایندگان مجلس و اعضای هیئت دولت باید به این مهم توجه کنند. حالا که قرار است راهنماهایی از سراسر دنیا به ایران بیایند باید زمینه‌های آمدنشان فراهم شود.
مسئولان، اهمیت میزبانی در سال 2017 را درک نکرده‌اند
آرش نوراقایی، رئیس کانون سراسری راهنمایان گردشگری به این‌که همایش راهنمایان گردشگری که هر سال، همزمان با روز جهانی راهنمایان گردشگری برگزار می‌شود، یک گردهمایی ساده نیست گفت: آموزش یرعهده سازمان میراث فرهنگی است و ما بخشی از این بار را برعهده گرفته‌ایم. در کشوری چون ترکیه، هر راهنما، حدتقل 9 ماه دوره می‌بیند و 45 روز سفر می‌کند در ایران هر راهنما، 6 ماه کلاس می‌زود و یک و نیم روز سفر می‌کند.
رئیس کانون سراسری راهنمایان گردشگری با اشاره به اهمیت میزبانی ایران از کنوانسیون راهنمایان گردشگری گفت: راهنمایان گردگری توانستند نگاه اعضای کنوانسیون را تغییر دهند و به آنها بقبولانند که ایران، مقصد امنی برای گردشگران از سراسر دنیاست اما همین افراد یک خط تلفن ندارند؛ هیچ مکتن ثابتی نیست تا از آن به عنوان دبیرخانه استفاده کنند. انگار متولیان گردشگری، هنوز اهمیت این اتفاق را درک نکرده‌اند.
مشکل بیمه راهنمایان گردشگری در برنامه ششم توسعه حل خواهد شد
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در آیین اختتامیه هشتمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری کشور در محل هتل ثامن مشهد سخن می‌گفت، تصریح کرد: موضوع بیمه راهنمایان گردشگری همواره مورد توجه ما بوده است و در همین راستا در برنامه‌ تدوین شده از جانب ما پیشنهاد بیمه راهنمایان گردشگری داده شده است که انشاالله با تصویب مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال 95 اجرایی خواهد شد.
دکتر سلطانی‌فر خطاب به راهنمایان گردشگری کشور گفت: فعالیت در عرصه گردشگری سخت و طاقت‌فرساست که از دست کسی جز شما برنمی‌آید و به همین دلیل ما به شما امید بسته‌ایم و روی شما حساب کرده‌ایم.
وی در ادامه خطاب به دست‌اندرکاران گفت: چندی پیش ما پرتال جامع گردشگری ایران را رونمایی کردیم که در آن حدود 3000 جاذبه گردشگری ایران در حال حاضر به سه زبان و تا 6 ماه آینده به 9 زبان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و من از شما می‌خواهم که ذیل عنوان هر جاذبه گردشگری اطلاعات خود از آن جاذبه را بنویسید تا انشاالله در اختیار تمام کاربران این سایت جامع از سراسر دنیا قرار بگیرد.
گردشگری چهارمین منبع درآمد جهان است
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امروز گردشگری چهارمین منبع درآمد جهان است، خاطرنشان کرد: در پایان سال 2014 در جهان از هفت شغل یک شغل به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با گردشگری در ارتباط بوده است که این موضوع نشان دهنده اوج اهمیت موضوع گردشگری در جهان معاصر است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کشور عنوان کرد: این موارد به ما ثابت می‌کند که شانس بالایی در خصوص موفقیت در این عرصه داریم و باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف و به خصوص ظرفیت‌های راهنمایان گردشگری سهم این حوزه را در حوزه اقتصاد کشور بالا و بالاتر ببریم.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امروز به خصوص در حوزه راهنمایان گردشگری غیر انگلیسی زبان نیاز بزرگی حس می‌شود و به خصوص در حوزه زبان‌های چینی و روسی نیازهای عمده‌ای داریم.
معاون رییس جمهور اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های ما فقط چین سالیانه 100 میلیون گردشگر دارد که ما بایستی بتوانیم حداقل یک میلیون از این تعداد را جذب کنیم.
وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی ملزم به تامین امنیت گردشگران خارجی شده‌اند
سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب آیین نامه ارتقای امنیت گردشگران خارجی اظهار کرد: این آیین نامه حدود یک ماه و نیم قبل به تصویب رسید که بر اساس آن تمام دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ملزم شدند که در این حوزه تمام توان خود را به کار ببندند و وزیر اطلاعات و وزیر کشور به ما تعهد دادند که تمام توانشان را برای امنیت گردشگران خارجی به کار بگیرند.همچنین وزیر اطلاعات در یک نشست چند ساعته با حضور فعالان بخش خصوصی گردشگری حضور پیدا کرد و انتقادات آن‌ها را از نزدیک شنید و قول همکاری داد که در نوع خود اتفاق بی‌نظیری است.
وقتی یک کانادایی می‌گوید که ایرانی‌ است
نائب رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: در همه جای ایران میهمان‌نوازی عالی بود ولی مردم مشهد میهمان‌نوازی فوق‌العاده و باور نکردنی از من داشتند.
"روبی روی" که در آیین اختتامیه هشتمین گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری کشور در شهر مشهد نیز سخن می‌گفت، اظهار کرد: در 23 سال سابقه کاری‌ام، یعنی از 8 سالگی تاکنون هرگز اینچنین گردهمایی با شکوهی را ندیده بودم و مطمئن هستم در آینده دوستان من نیز از میهمان‌نوازی فوق العاده شما و لطف راهنمایان گردشگری ایران بهره‌مند خواهند شد.
وی با بیان این‌که این چهارمین‌بار است که به ایران می‌آید،خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته آموخته‌های زیادی را از مردم ایران و پذیرایی خوب آن‌ها کشف کردم و به همه دوستانم خواهم گفت که در سال 2017 بهترین گردهمایی جهانی راهنمایان گردشگری را در ایران شاهد خواهید بود.
نائب رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری افزود: در چند روز اقامتم در ایران که از 14 فوریه، یعنی روز ولنتاین آغاز شد، همواره از من سوال می‌شد که اهل کجا هستم؟ و من در پاسخ آن‌ها می‌گفتم اهل مونترال کانادا و آن‌ها در ادامه می‌پرسیدند مطمئنی که اهل جنوب ایران نیستی؟ ولی دیروز که در مشهد از من پرسیدند از کجا آمده‌ای، من به دلیل این میزبانی فوق‌العاده و لطف مردم در پاسخ گفتم؛ "من ایرانی‌ام. به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنم، چون ایرانی‌ها مهمان‌نواز هستند."



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |