پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 110173 13:55 1399/06/05
گامی به سوی خودکفایی اروند در تامین مواد اولیه پتروشیمی ها

گامی به سوی خودکفایی اروند در تامین مواد اولیه پتروشیمی ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
گامی به سوی خودکفایی اروند در تامین مواد اولیه پتروشیمی ها

گامی به سوی خودکفایی اروند در تامین مواد اولیه پتروشیمی ها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح توسعه کارخانه آراد صنعت ماهان تولید کننده کاتالیست، اروند را به سوی خودکفایی در تامین مواد اولیه پتروشیمی ها سوق می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، اسماعیل زمانی صبح امروز آیین دهمین پروژه از نهضت جهش تولید در سرزمین فتح افزود :
منطقه آزاد اروند با ایجاد شرکت‌های دانش بینان و همچنین با ظرفیت توسعه امکان سرویس دهی و خدمات دادن به واحدهای پتروشیمی و شیمیایی منطقه را دارد.

وی خاطر نشان کرد : منطقه آزاد اروند در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و واحدهای شیمیایی ظرفیت توسعه بسیار بالایی دارد زیرا تولیدات این صنایع به صورت زنجیره‌ای به یکدیگر وابسته هستند و کارخانه‌ای که امروز در شهرک سنعتی آبادان به بهره‌‍برداری رسید یکی از حلقه‌های این زنجیره صنعتی را تکمیل خواهد کرد و امیدواریم پاسخگوی نیاز واحدهای شیمیایی و پتروشیمی در منطقه باشیم.

وی افزود: محصولات این واحدها جزء اصلی‌ترین، مهمترین و پیچیده‌ترین مواد مورد نیاز پتروشیمی‌ها هستند که عمدتاً ۹۰ درصدشان وارداتی بوده، این اتفاق یک چراغ امید در تولید انواع کاتالیست، تسهیل کننده‌های مواد شیمیایی، آغازگرهای مورد مصرف در پتروشیمی وتولید انواع امولیسفایرها است که کشور را به سمت خود کفایی سوق می‌دهد.
زمانی با اشاره به اهمیت این محصول دانش بنیان در صنعت کشور، گفت: این زنجیره یک زنجیره بدیع و جدیدی از زنجیرهای چند هزار نوعی کاتالیست است که محصول دانش‌بنیان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: درخصوص قوانین و مقررات انتقال و حمایت‌های مالی، لازم است که مکاتباتی با معاونت دانش بنیان ریاست جمهوری انجام و دستورات لازم صادر شود، هدف ما حمایت و افزایش از اینگونه واحدها است تا در بحث مالی و قوانین و مقررات دست و پاگیر، تسهیلات لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: امیدواریم با حمایت از اینگونه واحدهای حساس در فرآیند تولید تعداد این واحدها زیادتر شود زیرا صنعت پتروشیمی و نفت کشور به تولیدات این واحدها وابسته است و هم از لحاظ ارزی برای کشور بصرفه‌تر است.

اسماعیل زمانی عنوان کرد: علاوه بر دسترسی به این تکنولوژی در منطقه و تامین و رفع نیاز واحدهای داخلی کشور مشوق و حامی تولیدکنندگان برای صادرات این گونه محصولات  به کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای دنیا هستیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |