چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 6409 16:39 1393/08/09
کیومرث پوراحمد:  مبصر ما سینمایی‌ها همیشه وزارت ارشاد بوده است  عده‌ای چوب لای چرخ دولت می‌گذارند

کیومرث پوراحمد: مبصر ما سینمایی‌ها همیشه وزارت ارشاد بوده است عده‌ای چوب لای چرخ دولت می‌گذارند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کیومرث پوراحمد:  مبصر ما سینمایی‌ها همیشه وزارت ارشاد بوده است  عده‌ای چوب لای چرخ دولت می‌گذارند

کیومرث پوراحمد: مبصر ما سینمایی‌ها همیشه وزارت ارشاد بوده است عده‌ای چوب لای چرخ دولت می‌گذارند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کیومرث پوراحمد می‌گوید بحث پروانه نمایش و اکران نشدن بعضی فیلم‌ها تنها مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سرویس سینمایی هنرآنلاین؛ کیومرث پوراحمد که این روز‌ها در شهری کوچک در اطراف اصفهان روی فیلمنامه جدید خود کار می ‌کند، درباره وضعیت صدور پروانه نمایش و بحث اکران فیلم‌ها به هنرآنلاین، گفت: فکر می‌کنم این بحث پروانه نمایش و اکران نشدن بعضی فیلم‌ها مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما وقتی ارگان‌های دیگری هم در این موضوع دخالت می‌کنند، این تصور ایجاد می‌شود که در واقع عده‌ای قصد دارند چوب لای چرخ دولت بگذارند.

او در ادامه بیان کرد: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی وقتی هر موضوع هنری و فرهنگی به مشکل بر می‌خورد، همانند دوره مدرسه یک مبصر داشتیم، که مبصر ما همیشه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. اما الان علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجلس و کمیسیون فرهنگی هم در بعضی امور سینمایی دخالت می‌کند. بیشتر دستوراتی که صادر می‌شود در خصوص اکران و یا عدم اکران بعضی فیلم‌هایی است که خود آن فیلم‌ها متولی دارند و آن متولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

کارگردان فیلم "شب یلدا" در ادامه بیان کرد: حتی در دوره‌ای من شاهد بوده‌ام که نام بعضی از فیلم‌ها هم باید بر اساس آنچه کمیسیون فرهنگی صلاح می‌دانستند، تغییر می‌کرد. همین اواخر برای اکران دو فیلم در همین دولت مشکلاتی ایجاد شده که مثلا فلان فیلم باید نام آن تغییر کند.

پوراحمد با اشاره به اتفاق دردناک اسیدپاشی‌ها در اصفهان گفت: به نظر من مهم‌ترین اتفاقی که الان در جامعه بیشتر از هر موضوعی قابل اهمیت است، بحث اسیدپاشی‌ها در شهر اصفهان است که باید پیگیری شود و آرامش دوباره به مردم شهر برگردد.

او بیان کرد: من معتقد هستم جریان اسیدپاشی هیچ ربطی به بحث منکرات و حجاب ندارد. عده‌ای که ما نمی‌شناسیم قصد دارند فضای کشور را ناامن و دولت را ضعیف نشان بدهند.

کارگردان فیلم "پنجاه قدم آخر" با توجه به جنگ‌های خونین مردم با "دولت اسلامی" گفت: حتما بحث جنگ‌های خونین داعش با عده‌ای مردم بی‌گناه را از گوشه و کنار می‌شنوید. این گروه به ظاهر "دولت اسلامی" که تا چند سال گذشته نامی هم از آن نشنیده بودیم، دست‌پرورده چه کسانی است؟ وقتی با این همه تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته به مردم حمله می‌کنند، یعنی از قبل برنامه‌ریزی برای این جنگ انجام شده است. من معتقدم حتما کشورهای غربی آن‌ها را حمایت کرده‌اند و به نظر می‌رسد آمریکا و کشورهای اروپایی پشت این جنگ هستند، چرا که شکوفایی اقتصاد این کشور‌ها بر اساس معاملات اسلحه و سلاح‌های گرم است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |