جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 6403 15:58 1393/08/09
کوچکترین تعرض به محدوده خطوط لوله یعنی بحران زیست محیطی

کوچکترین تعرض به محدوده خطوط لوله یعنی بحران زیست محیطی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کوچکترین تعرض به محدوده خطوط لوله یعنی بحران زیست محیطی

کوچکترین تعرض به محدوده خطوط لوله یعنی بحران زیست محیطی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه امورزیربنایی: مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی حجم عملیات با راه اندازی فاز ۲ پالایشگاه شازند نسبت به سال ۸۸ و همچنین تحویل ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب فرآورده در ۶ ماهه سال ۹۳گفت: هر کس که بصورت غیر قانونی وارد محدوده خطوط لوله و مخابرات نفت شود متعرض محسوب و کوچکترین تعرض بحران زسیت محیطی را بدنبال خواهد داشت

سید حمید حسینی، در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه این منطقه با داشتن ۱۷۰۰ کیلومتر خطوط در اندازه های ۴ تا ۲۶ اینچ و کنار گذر ۹۶۰ کیلومتر وظیفه انتقال و جابجایی نفت خام و فرآورده های نفتی را در ۵ استان مرکزی، همدان، لرستان، اصفهان و قم بعهده دارد، گفت: وظیفه مخابرات این منطقه نیز به عهده استان مرکزی است و خط اصلی شمال به جنوب در حوزه کنترلی مخابرات و پالایش وپخش این مرکز است که توسط ۲۰ ایستگاه و ۳۱۰ کیلومتر خط فیبر نوری انجام می شود.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی در پاسخ به سوالی در خصوص بحث تعرضات گفت: تعرضات مربوط به ورود غیرقانونی همسایگان و مجاورین خطوط مجاور است اما تعرض از سوی گروهک خاص و دسته خاصی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به دستور العمل هایی که در شرکت تولید و پخش فرآورده داریم موظفیم که در یک محدوده که حدود خطوط ما محسوب می شود از هر نوع عملیات ساخت و ساز و کشت و ایجاد ابنیه جلوگیری کنیم چرا که ورود هر کسی به این محدوده تعرض محسوب می شود و ما موظفیم از آن جلوگیری کنیم زیرا کوچکترین اتفاق باعث نشتی و آتش سوزی وسیع و بحران زیست محیطی در سطح منطقه خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: سعی بر این است که با اطلاع رسانی و هشدارهای امنیتی که انجام می دهیم همسایگان و مجاورین بدانند که در این محدوده فعالیتی بدون اطلاع شرکت لوله و مخابرات انجام نخواهد شد.

منطقه مرکزی شاهراه انتقال انرژی در کل کشور

وی گفت: با توجه به آمار و خطوطی که در حوزه منطقه مرکزی است این منطقه شاهراه انتقال انرژی کل کشور محسوب می شود که توسط ۸ مرکز وتاسیسات انتقالی و فشارشکن انجام می شود.

حسینی تامین خوراک پالایشگاه شازند، ارسال خوراک به پالایشگاه های شمال کشور، جابجایی و انتقال فرآورده های نفتی از پالایشگاه امام خمینی و جنوب کشور، تامین فرآورده های نفتی در حوزه استان قم، مرکزی، همدان و تاحدودی استان لرستان شهرستان ازنا را از جمله فعایت های در حال انجام است این منطقه عنوان کرد.

وی همچنین گفت: جهت امنیت خطوط و جلوگیری از تعارضات و دستبردها که با توجه به کنار گذر و شرایطی که در این مسیر مخصوصا در استان های لرستان و همدان حاکم است بازدید و سرکشی از خطوط انجام می شود.

حسینی در ادامه به بحث پیگرانی بعنوان دیگر فعالیت این منطقه اشاره و اظهار داشت: نگهداری وتعمیرات و همچنین تسطیح مسیرهای کنار گذر که یکی از مهمترین مسیرهای دسترسی در زمان خاص است از جمله دیگر وظایف است.

وی افزود: نگهداری ماشین آلات، تعمیرات اساسی و دوره ای ماشین الات توربین ها تلمبه ها و دیزل ها مخازن و ابزار الات و شیر آلات نیز در حال انجام است و همچنین انجام پروژه های مختلف در حیطه کنترل مثل انجام سیستم plc مراکز در قسمت های مختلف انجام می شود.

حسینی همچنین گفت: نظارت و بازرسی فنی در طول خطوط و جاهایی که عملیات تعمیراتی و نصب و مخازن وشیرآلات در حال انجام است ضمن اینکه نگهداری ابنیه مختلف در چند استان را نیز در در دستور کار داریم.

وی یادآور شد: در حوزه حراست نیز با تعاملی که با نیروهای نظامی و انتظامی داریم امنیت برقرار بوده و با توجه به شرایط خاص و شاهراه بوده منطقه کمترین مشکل را در حوزه امنیت داریم و توانسته ایم وظیفه محوله را بخوبی انجام دهیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |