جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 14427 13:53 1394/05/05
کوبا خواستار کاهش سخنراني‌هاي ضد آمريکايي شد

کوبا خواستار کاهش سخنراني‌هاي ضد آمريکايي شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کوبا خواستار کاهش سخنراني‌هاي ضد آمريکايي شد

کوبا خواستار کاهش سخنراني‌هاي ضد آمريکايي شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در پي برقراري روابط ديپلماتيک کوبا و آمريکا،

مقامات کوبايي خواستار کاهش سخنراني‌هاي ضد آمريکايي در کشورشان شدند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، مقامات کوبا در اولين روز ملي اين کشور پس از برقراري مجدد روابط ديپلماتيک با آمريکا در 20 ژوئيه، با تاکيد بر حفظ و زنده نگه داشتن اصول سوسياليسم، خواستار کاهش سخنراني‌هاي ضد آمريکايي شدند.
روز يکشنبه شصت و دومين سالگرد اولين حمله چريک‌هاي کوبا به رهبري فيدل کاسترو عليه ارتش "فولخنسيو باتيستا" مورد حمايت آمريکا در سال 1953 بود. اين روز يکي از مهمترين تعطيلات در تقويم انقلاب کوبا به شمار مي‌آيد که در اين روز برنامه‌هاي هنري و سخنراني‌هاي ميهن‌پرستانه برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، کوبا در اين روز مهم ملي بار ديگر بر پايان يافتن تحريم‌هاي اعمالي از سوي آمريکا عليه کوبا و خروج نيروي دريايي آمريکا از خليج گوانتانامو تاکيد کردند.
خوزه رامون ماچادو ونتورا، مرد شماره دو حزب کمونيست کوبا در سخناني در اين روز گفت: اکنون جاده پيچيده و طولاني پيشروي عادي‌سازي روابط دو جانبه کوبا و آمريکا وجود دارد که از اقدامات لازم در اين مسير پايان تحريم‌ها و خروج نيروهاي دريايي آمريکا از گوانتانامو است.
از سوي ديگر خبرگزاري رويترز گزارش کرده، اگرچه باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا از کنگره خواستار لغو تحريم‌ها عليه کوبا شده است اما وي در کنگره با مخالفاني به خصوص در ميان جمهوري‌خواهان روبه‌رو شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |