جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 6198 15:33 1393/08/04
کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی با حضور بنیاد مستضعفان آزادراه تهران- شمال را می‌سازند

کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی با حضور بنیاد مستضعفان آزادراه تهران- شمال را می‌سازند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی با حضور بنیاد مستضعفان آزادراه تهران- شمال را می‌سازند

کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی با حضور بنیاد مستضعفان آزادراه تهران- شمال را می‌سازند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دولت و بنیاد به توافق رسیده اند!

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه تیم ایرانی متخصص در آزادراه تهران- شمال مستقر شده‌اند، ‌ گفت: ‌ حداکثر تا دو هفته دیگر جزییات شرکت‌های سازنده و تکلیف آزادراه تهران- شمال را اعلام می‌کنیم.

علی نورزاد در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی، ادامه داد: ساخت آزاد راه تهران- شمال را تیم متخصص شرکت‌های راهساز داخلی به عهده گرفتند که در این تیم بنیاد مستضعفان کماکان حضور دارد و مشارکت قرارگاه خاتم مطرح نیست.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری شرکت‌ها برای اتمام این پروژه، گفت: عدد و ارقام سرمایه گذاری بستگی به روش کاری دارد که انتخاب می‌شود بنابراین در حال حاضر نمی‌توان چیزی از میزان سرمایه گذاری گفت.

نورزاد همچنین با اشاره به پروژه سد سازی در کشور، اظهار کرد: ساخت هیچ سدی در کشور متوقف نشده است و تنها سدی که در این مورد مطرح شده سد بالادست دریاچه ارومیه است که آن هم به این دلیل بوده که هنوز مطالعاتش به اتمام نرسیده است و با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر ساخت این سد منوط به اتمام مطالعات انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره توانایی مهار آب در کشورمان، تاکید کرد: تا کنون تنها ۲۵درصد آب کشور را توانسته‌ایم مهار کنیم این در حالی است که در حال حاضر حجم مخزن مفید ۳۳میلیارد متر مکعبی در کشور وجود دارد. معتقدم برای اینکه مهار آب را به ۶۰تا ۷۰درصد برسانیم راه طولانی‌ای را در پیش داریم.

نقش آزادراه نیمه تمام تهران-شمال در جاری شدن سیل

از سوی دیگر اما فرماندار چالوس درباره مشکلات اخیر ÷یش آمده در تنها قطعه بهره برداری شده این آزاد راه گفت: از بین رفتن پوشش گیاهی در اطراف آزادراه تهران - شمال و تغییر مسیر آب های جاری بخاطر احداث تونل، سبب طغیان آب در کانال ها و آسیب پذیری روستاهای منطقه شده است.

محمدناصر زندی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نامناسب و بلاتکلیف بودن قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال، افزود: برخی از تعهدات در این مسیر عملیاتی نشده و برای نمونه دیوارهای حائل این بزرگراه هنوز در برخی نقاط ناقص است که سبب جاری شدن آب های بالادست کوه ها به سمت برخی از روستاهای منطقه می شود.

فرماندار چالوس اظهار داشت: لایه سوم آسفالت این قطعه آزادراه هنوز انجام نشده است و آسفالت موجود نیز مشکلات فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: برخی از نقاط این آزادراه در مجاورت کوه به دلیل نداشتن دیوار حایل در هنگام بارندگی و رانش کوه ها باعث ریزش سنگ و خاک در آزادراه می شود که مجبور می شویم راه را بسته اعلام کنیم.

فرماندار چالوس بسیاری از طغیان های رودخانه ها هنگام بارش های شدید را مربوط به دستکاری غیراصولی و غیرکارشناسی در طبیعت دانست و گفت: با از بین رفتن پوشش گیاهی در اطراف این آزادراه، آب های بالادست کوه های مجاور آزادراه به سمت جاده هدایت می شود.

وی ادامه داد: به دلیل احداث تونل هایی در مسیر این قطعه از آزادراه، آب هایی که پیش از این به سمت رودخانه چالوس هدایت می شد، اکنون به سمت کانال های روستای خرمنه جریان می یابد و چون این کانال ظرفیت این حجم آب را ندارد، باعث طغیان شده و به این روستا و روستاهای اطراف آسیب وارد می کند.

زندی تاکید کرد: آزادراه هنوز از سوی پیمانکار به اداره راه چالوس تحویل داده نشده و به همین خاطر این اداره نمی تواند برای رفع مشکلات آن اقدام کند.

فرماندار چالوس گفت: مسوولان امر در توجیه تحویل ندادن آزاد راه می گویند که هنوز آماده نیست در حالی که این قطعه از ماه ها پیش روی خودروها گشوده شده است و از این رو مردم باید بتوانند امکانات مناسبی در آن استفاده کنند.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از سیل، اظهار کرد: درختان موجود در مسیر رودخانه ها با هماهنگی منابع طبیعی قطع و امکاناتی داده شد تا کانال ها به طور کامل لایروبی و باز شود.

به گفته فرماندار چالوس، اداره امور آب قرار است بلدوزر در اختیار شهرستان چالوس قرار دهد تا رودخانه لایروبی شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |