پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 178639 11:54 1401/02/19
کنتور هوشمند برای پرمصرف‌های برق نصب می شود

کنتور هوشمند برای پرمصرف‌های برق نصب می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کنتور هوشمند برای پرمصرف‌های برق نصب می شود

کنتور هوشمند برای پرمصرف‌های برق نصب می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه احتمال افزایش دما از اواخر اردیبهشت‌ماه وجود دارد که به معنای دوره طولانی پیک مصرف برق و ضرورت حفظ آمادگی شرکت‌ها برای مدیریت این دوره است، گفت: برای گذر از پیک سال ۱۴۰۱، تمرکز  بر بحث هوشمندسازی مشترکان و قابلیت کنترل پذیری، انعقاد تفاهم‌نامه با مشترکان صنعتی و کشاورزی، بکارگیری حداکثری مشترکان خود تامین، دیزل ژنراتورها و همچنین فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف و صرفه‌جویی برای تمام مشترکان قرار دارد.

 وی با بیان اینکه با هوشمند شدن کنتورها علاوه بر نظارت شرکت‌های برق بر میزان مصرف، مشترکان برق نیز در لحظه از میزان مصرف و هزینه‌های برق خود آگاه می‌شوند، اظهار کرد: این موضوع می‌تواند در کاهش مصرف برق تاثیرگذار بسیاری داشته باشد.

او درباره قیمت هر دستگاه کنتور برق هوشمند بخش خانگی گفت: در حال حاضر قیمت یک دستگاه کنتور هوشمند بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار  کنتور هوشمند در بخش خانگی و تجاری نصب شده است، اظهار کرد: تمام بخش‌های اداری، صنعتی، عمومی و کشاورزی کشور با مصرف ۳۰ کیلوولت آمپر به بالا که حدود ۷۰۰ هزار کنتور برآورد می‌شود هم‌اکنون به کنتورهای هوشمند برق، مجهز و رویت‌پذیر شده‌اند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه این بخش‌ها حدود ۵۰ درصد مصرف برق کشور را به خود اختصاص می دهند، گفت: بیش از ۳۰ میلیون دستگاه کنتور برق نیز در بخش خانگی و تجاری کشور داریم که ۶۰ درصد آن‌ها کنتورهای دیجیتال و مابقی مکانیکی هستند و در مجموع حدود ۳۰۰ هزار کنتور هوشمند در بخش خانگی و تجاری نصب شده‌ است.

به گفته رجبی مشهدی با احتساب بخش خانگی و تجاری هم اکنون یک میلیون دستگاه کنتور برق هوشمند در کشور نصب شده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های کلان برای ایجاد یک نیروگاه، گفت: مدیریت مصرف نقش مهمی در اقتصاد انرژی وشکوفایی اقتصاد کشور دارد و در اولویت برنامه کاری شرکت‌های توزیع برق قرار گرفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |