جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1584 15:28 1393/02/09
کنترل بازار ارز باجمع آوری صرافیهای سیار

کنترل بازار ارز باجمع آوری صرافیهای سیار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کنترل بازار ارز باجمع آوری صرافیهای سیار

کنترل بازار ارز باجمع آوری صرافیهای سیار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خانه ملت : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از وضعیت کنونی بازار ارز گفت: در کوتاه مدت اگر نظارت موثری بر بازار ارز اعمال شود و با دلالان ارز خیابان منوچهری تهران که در افزایش کاذب قیمت دلار تاثیرگذارند، برخورد شود، نرخ دلار می تواند کاهش یابد .
محمد باقری بناب افزود: بازار ارز در چند روز گذشته پیرو اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و حضور دلالان با التهاب روبرو شده و نرخ ارز دراین بازار افزایش یافته است.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد نهادهای نظارتی در جلوگیری از فعالیت دلالان بازار ارز ادامه داد: سابقه نشان داده که علاوه برعوامل اقتصادی، دلالان نیز در افزایش قیمت دلار نقش داشته اند بنابراین با توجه به این موضوع باید تمامی نهادهای نظارتی به این مسئله بصورت جدی ورود کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: علاوه بر بخش نظارتی بانک مرکزی، وزارت اطلاعات، وزارت اقتصاد و تمامی نهادهای نظارتی باید حضور دلالان را در بازار کنترل کنند و مانع افزایش قیمت بی ضابطه دلار شوند.
باقری بناب تصریح کرد: اگر زیرساخت های اقتصادی بصورت صحیحی تقویت شود زمینه برای برقراری ثبات در بازار ارز فراهم می شود البته در کوتاه مدت نیز اگر نظارت صحیح بر بازار ارز اعمال شود و با دلالان ارزی که بطور مثال در خیابان منوچهری قیمت دلار را بصورت کاذب بالا می برند برخورد شود نرخ دلار می تواند کاهش یابد.
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به وجود وضعیت رکود تورمی در اقتصاد کشور باید برنامه ریزی ها و تدابیر اقتصادی بصورت هماهنگ اتخاذ شود و نباید اعمال نظارت های موثر بر بازار فراموش شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: خانوارهای ایرانی بعد از فعالیت دولت یازدهم به ارتقاء وضعیت اقتصادی امیدوار شده اند بنابراین باید عملکرد تیم اقتصادی دولت به نحوی باشد که مردم بهبود وضعیت معیشتی را علاوه بر آمارهای اقتصادی دولتی در عمل نیزلمس کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |