پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 155967 21:23 1400/07/07
کمیسر ژنرال ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی: ایران در جمع 8 پاویون برتر اکسپوی دوبی قرارگرفت

کمیسر ژنرال ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی: ایران در جمع 8 پاویون برتر اکسپوی دوبی قرارگرفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کمیسر ژنرال ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی: ایران در جمع 8 پاویون برتر اکسپوی دوبی قرارگرفت

کمیسر ژنرال ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی: ایران در جمع 8 پاویون برتر اکسپوی دوبی قرارگرفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کمیسر ژنرال ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی اظهارکرد: بزرگترین رویداد اقتصادی، تجاری، فرهنگی و سیاسی جهان با حضور 198 کشور در امارات افتتاح خواهد شد و شاهد رقابت سنگین کشورمان در کنار دیگر کشورهای دنیا خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، حسن زمانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در نشست خبری افزود: از 15 آذر 99 کار پاویون ایران که 2014 متر وسعت دارد را در اکسپوی 2020 شروع کردیم. به رغم مشکلات توانستیم ظرف هشت ماه این پاویون زیبا را تمام کنیم و امروز در حال بارگذاری محتوایی است و تا فردا شب بارگذاری انجام خواهد شد.

زمانی در ادامه اضافه کرد: پاویون ایران بین 198 کشور کمترین هزینه را به خود اختصاص داده است اما با این حال بین این 198 کشور در میان هشت پاویون برتر اکسپو 2020 قرار گرفته است. دهم مهرماه وزیر صمت از طریق ویدئوکنفرانس پابیون ایران را افتتاح خواهید کرد و امیدواریم در این دوره در زمینه محتوایی هم به مقام‌هایی دست یابیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ‌اینکه پاویون ما جزو هشت پاویون برتر اکسپو شده، مشخص است اما هنوز معلوم نیست چه رتبه‌ای بین این هشت کشور دارد حتی ممکن است بین سه پاویون برتر هم قرار بگیرد. بررسی‌های لازم برای تعیین پاویون‌های برتر را خود اکسپو انجام می‌دهد و متخصصین معماری نیز درا ین مورد نظر می‌دهند.

زمانی در مورد هزینه‌های انجام شده برای این پاویون گفت: ایران از نظر هزینه برای پابیون بین 198 کشور، صد و نود و هشتم است. پاویون قبل از ما که برای یکی از کشورهای همسایه است پنج برابر ما هزینه کرده، ما سعی کردیم کمترین هزینه را در این راستا داشته باشیم.

وی با تاکید بر نقش پررنگ بخش خصوصی در این دوره از اکسپوی بیان کرد: در اکسپوی 2020 بیشترین تعامل را با بخش خصوصی داریم هزینه‌های پاویون ایران نیز بخشی دولتی و بخشی از طریق کمک‌های بخش خصوصی بوده است. هزینه پاویون ایران حدود 200 میلیارد تومان بود.

وی در پایان اضافه کرد: با برگزاری این رویداد احتمال می‌دهیم که صادرات غیرنفتی ما از 50 میلیارد دلار به صد میلیارد دلار افزایش پیدا کند. همچنین سازمان سرمایه‌گذاری‌ یک پکیج سرمایه‌گذاری تهیه کرده تا در این اکسپو برای پروژه‌های ایرانی سرمایه‌گذار پیدا شود ما سعی می‌کنیم در این رویداد ارتباطات تجاری خود را با کشورهای همسایه افزایش دهیم.

محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن، در نشست خبری امروز اکسپوی 2020 اظهار کرد: شش ماه است که مسئولیت بخشی از کار اکسپوی به ما واگذار شده است و سعی کردیم بخش معدن کشور را بر اساس شعار اکسپو 2020 برای این رویداد آماده کنیم. چند تیم در این راستا معرفی کردیم که به سه دسته طراح، مهندسی و ساخت تقسیم می‌شوند. گروه‌های طراح و مهندسی نقش شتاب‌دهنده داشتند. تولید محتوا را که مهمترین فاکتور برای ما بود تعریف کردیم تا هر کسی مراجعه می‌کند شناخت خوبی از کشورمان داشته باشد. اکنون یک تیم شش نفره که از دانشگاه‌های شریف، شهید بهشتی و ... هستند در دوبی مستقر است و کار تولید محتوا را پیش می‌برند و تا فردا باید کار تولید محتوا مشخص شده باشد.

وی افزود: تیم ما بسیار تخصصی است برای مثال اگر کسی بخواهد ساختار زمین‌شناسی ایران را بشناسد می‌تواند با موبایل خود در این پاویون آن را ببیند نگاه ما ساخت آینده است.

همچنین در ادامه این نشست فرشید فرزانگان رییس اتاق مشترک ایران و امارات و مسئول کمیته اکسپوی اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: با وجود مشکلاتی مانند کرونا، مشکلات مالی و ... کار ما از آذرماه سال گذشته رسما شروع شد. گرچه از سال 97 کار را شروع کرده بودیم به علت وقفه‌هایی که وجود داشت آغاز رسمی آن مربوط به آذرماه می‌شد. موقعیت پاویون ایران بسیار استثنایی است که می‌تواند نویدبخش دیپلماسی فعال اقتصادی باشد تا نشست‌ها، بی‌ تو بی‌ها و ... برگزار شود.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی ایران متولی اعزام هیات تجاری به اکسپو 2020 بود جلسات زیادی در هفته گذشته با سازمان توسعه تجارت داشتیم که در نتیجه مجریان معتبری تعیین شد تا همه کسانی که می‌خواهند در این رویداد بزرگ حضور داشته باشند همراهی کنند. برای هفته به هفته از مدت شش ماه برگزاری نمایشگاه برنامه‌هایی وجود دارد که از آبان ماه می‌توان شاهد آن بود.

فرزانگان خاطرنشان کرد:‌ کمیته اکسپو اتاق بازرگانی ایران از همه تشکل‌ها به ویژه تشکل‌های صادراتی، اتاق‌های مشترک و استانی و همچنین همه کسانی که آمادگی حضور دارند خواستار حضور در این رویداد شده است. بسیاری از اتاق‌های استانی و مشترک نیز پاسخ داده‌اند، همچنین برای روز ملی کشورها برنامه‌ریزی‌هایی شده و از ایرانیان مقیم در امارات هم به نحو احسن استفاده خواهد شد. هماهنگی‌های لازم برای دیدار وزیر اقتصاد و وزیر صمت با همتایان خارجی خود در این نمایشگاه در حال انجام ا ست.

وی افزود: کشورهای مختلفی برای جلسات اعلام آمادگی کرده‌اند رویکرد ما این است که همزمان با ملاقات‌ها؛ امکانات و زیرساخت‌های امارات هم مورد بازدید قرار گیرد. بزودی آقای شافعی با رییس اتاق دوبی دیداری دارد، ما از همه بخش‌های بخش خصوصی، شرکت‌ها و برندها می‌خواهیم که در بخش‌های مختلف از جمله نمایشگاه مجازی، هیات تجاری، مانیتورها و ... حضور فعال داشته باشند.

فرزانگان در پاسخ به سوالی پیرامون خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر در اختیار داشتن اطلاعات خارجی‌های امارات توسط دولت اسراییل بیان کرد: بررسی‌هایی از طرف وزارت خارجه و کاردار دوبی در این مورد انجام شده و نتیجه این بود که کل نامه و محتوای آن کاملا کذب است.

وی در پایان اظهار داشت: با این رویداد به نظر می‌رسد که میزان تجارت ایران و امارات در سال 1400 نسبت به سال 99 حدود 20 تا 25 درصد افزایش یابد. متاسفانه برخی از آژانس‌های مسافرتی از رویداد اکسپوی سوء استفاده می‌کنند همانطور که پیش از این گفته شد مسئول اعزام شرکت‌ها و هیات‌های تجاری اتاق ایران است و مجریانی برای این کار مشخص شده‌اند که این مجریان می‌توانند از مشوق‌های سازمان توسعه تجارت استفاده کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |