سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 191489 09:57 1401/05/27
کمبود برق عامل سقوط سنگ‌آهن چین

کمبود برق عامل سقوط سنگ‌آهن چین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کمبود برق عامل سقوط سنگ‌آهن چین

کمبود برق عامل سقوط سنگ‌آهن چین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن در ژانویه ۲۰۲۳ در بورس کالای دالیان چین تا ۴.۴ درصد کاهش یافت و به ۶۸۳.۵۰ یوان (۱۳۹.۳ دلار سنگ آهن) در هر تن رسید که کمترین میزان از ۲۸ جولای است. در بورس سنگاپور، قرارداد اولیه ماه سپتامبر این ماده فولادی با ۴.۷ درصد کاهش به ۱۰۰.۷۰ دلار در هر تن رسید.

تحلیلگران اظهار کردند: موج گرمایی که از اواسط جولای چندین منطقه و برترین تولیدکننده فولاد چین را فرا گرفته است، باعث کمبود برق شده و مقامات را مجبور به جیره‌بندی برق کرده است. مقامات از روز چهارشنبه در استان سیچوآن در غرب میانی چین، شروع به محدود کردن عرضه برق به منازل، ادارات و مراکز خرید کردند.

به گفته ارائه دهنده داده‌های صنعت فولاد شرکت اطلاعات و فناوری بازار فلزات شانگهای(SMM)، نزدیک به ۲۰ کارخانه فولاد در مناطق جنوب غربی چین از روز چهارشنبه فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند. SMM اعلام کرده است که انتظار می‌رود سهمیه‌بندی برق برای یک هفته ادامه یابد.

تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی گفتند: مورد اصلی ما این است که جیره‌بندی برق این بار باید از نظر مدت زمان و مقیاس کمتر از سال گذشته باشد و افزودند که احتمالاً محدود به چند استان خواهد بود.

به گفته تحلیلگران، همچنین افزایش عرضه سنگ آهن در چین نیز بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

طبق داده‌های مشاوره Mysteel، ذخایر سنگ آهن وارداتی در بنادر چین طی هفت هفته گذشته به طور پیوسته افزایش یافته و تا ۱۲ اگوست به ۱۳۸.۶ میلیون تن رسیده است که بالاترین میزان از اواسط ماه مه است.

از آنجایی که به برخی از کارخانه‌ها دستور توقف فعالیت برای کاهش کمبود برق داده شده است، نگرانی‌ها در مورد تقاضای فولاد در چین نیز تشدید شده است که در بحبوحه رکود در بخش املاک این کشور ضعیف بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، میلگرد در بورس آتی شانگهای ۳.۵ درصد کاهش یافت، در حالی که کویل نورد گرم ۳.۴ درصد کاهش یافت. فولاد ضد زنگ تا حد زیادی ثابت بود. سایر نهاده‌های فولادسازی نیز با کاهش ۱.۵ درصدی زغال‌سنگ  دالیان و کاهش ۴ درصدی کک‌ کاهش یافتند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |