جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 167930 13:57 1400/10/13
کمبود اقلام الکترونیکی عامل افزایش خودروهای پارکینگ

کمبود اقلام الکترونیکی عامل افزایش خودروهای پارکینگ

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کمبود اقلام الکترونیکی عامل افزایش خودروهای پارکینگ

کمبود اقلام الکترونیکی عامل افزایش خودروهای پارکینگ

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، حمید مرادی، با بیان اینکه کمیاب شدن اقلام الکترونیک، سبب افزایش تولید خودروهای دارای کسری قطعه شده، تصریح کرد: این موضوع روند تأمین زیرمجموعه الکترونیک را در سطح جهانی دچار اختلال کرده است.

قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزایش درخواست اقلام کامپیوتری و الکترونیکی به دلیل بیماری کرونا و تغییر سبک زندگی مردم از سویی و خروج یکی از شرکت‌های تولیدکننده این اقلام از چرخه تولید از سوی دیگر را از عوامل مهم مشکلات ایجاد شده در تأمین آن دانست و گفت: مشکلات ایجاد شده، در برخی از کشورهای مبدا و عرضه کننده مواد اولیه سبب کاهش شدید تولید سیلیکون به عنوان ماده اولیه تولید اقلام الکترونیک شده است.

وی از برنامه‌ریزی برای کاهش تبعات این معضل جهانی در زنجیره تأمین ایران خودرو خبر داد و گفت: اقدامات مناسبی برای تأمین هر چه سریع‌تر اقلام الکترونیکی اختصاص یافته تا بتوانیم تأثیر این بحران جهانی در صنعت قطعه‌سازی کشور را به حداقل کاهش دهیم.

مرادی افزود: طبق جدول قطعات کسری محصولات ایران‌خودرو که در اختیار نهادهای نظارتی قرار می‌گیرد، در حال حاضر کسری قطعه سبب متوقف ماندن خودروهای ناقص در پارکینگ‌های این شرکت شده است. بیشترین کسری مربوط به قطعات با فناوری پیشرفته و الکترونیکی است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، گروه صنعتی ایران خودرو با وجود مشکلات، تلاش کرده تحویل خودرو به بازار و مشتریان مطابق با قرارداد صورت گیرد و تعداد تعهدات دارای تأخیر زمانی در تحویل کاهش قابل توجهی داشته و این روند کاهشی ادامه دارد.

مرادی اظهار امیدواری کرد، در ماه‌های پایانی سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و حمایت از سوی نهادها و سازمان‌های مرتبط، بتوانیم به هدف تولید امسال دست یابیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |