پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 169679 18:39 1400/10/28
کشورگشائی «اُمیکرون» نزدیک است

کشورگشائی «اُمیکرون» نزدیک است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کشورگشائی «اُمیکرون» نزدیک است

کشورگشائی «اُمیکرون» نزدیک است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فریده خدادادی-اولین ماه زمستان روزهای پایانی خود را طی می‏کند و همچنان کرونا در تن آدمیان رخنه می‏کند و جولان می‏دهد.

به گزارش جهان اقتصاد؛ شیوع کرونا در کشورهای مختلف رو به افزایش است و این را می توان از آمار ابتلا به سویه‌های جدید مشاهده نمود و پیرو این قضیه در کشورما نیز امتناع ازتزریق دوز سوم واکسن و کاهش رعایت پروتکل‏های بهداشتی و افزایش سفرهای برون شهری به گمان کاهش خطر کرونا موجب شده است که زنگ خطر ابتلا به امیکرون به صدا درآید.درهر صورت هنوزهم رعایت پروتکل‏های بهداشتی و فاصله‌گذاری حرف اول را در مقابله با این بیماری می‏زند.

خبرنگارجهان اقتصاد نیز پیرواهمیت این موضوع با محمدرضا محبوب‌فر، کارشناس و پژوهشگر حوزه سلامت و عضو انجمن علمی آموزش  بهداشت و ارتقا سلامت ایران به گفت‏وگو پرداخته است که در ادامه می‏خوانید:

این کارشناس حوزه بحران‏های محیطی گفت درحال حاضر سویه امیکرون به سویه غالب در دنیا تبدیل شده است و 60 درصد بیماری کرونا مربوط به سویه امیکرون است.

محبوب فر افزود: از اواخر بهمن ماه به سمت اسفندماه کل موارد بیماری کرونا که در دنیا ثبت می‏شود و ایران نیز از این قضیه مستثنی نیست، سویه امیکرون خواهد بود.

وی معتقد است، سویه‏ های قبلی که در کنارسویه امیکرون می‏تواند وجود داشته باشد، حایز اهمیت نیستند زیرا که اکنون سویه امیکرون از سرایت بالایی برخوردار است و همگان به آن مبتلا می‏شوند.

این کارشناس و پژوهشگر حوزه سلامت بیان کرد: افرادی از بیماری زمینه‌ای برخوردارهستند به محض ابتلا به امیکرون باید در مراکز درمانی بستری شوند یا شدت بیماری به فوت آن‏ها می‌انجامد.

محبوب فر گفت: با توجه به استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا درمردم ایران نقص سیستم ایمنی به وجود آمده در بدن افراد ابتلا همه به امیکرون بالاست و تعداد ابتلای بالا و مراجعه افراد را به مراکز درمانی به دنبال دارد.

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت ایران گفت: پس از تزریق دوز اول و دوم مراجعه افراد برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون کاهش یافته است.

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت وارتقا سلامت ایران با اشاره به کند بودن روند تزریق دوز سوم کرونا و توزیع نشدن واکسن آسترازنکا در کشور عنوان کرد: پیرو این قضیه تعداد مراکز واکسیناسیون کاهش یافته است.

محبوب فر بیان کرد: افت پیدا کردن رعایت پروتکل‏های بهداشتی در کشور به نام واکسیناسیون و نقص سیستم ایمنی بدن افراد موجب شده است که از تعداد پیک بیماران سرپایی به سمت پیک مبتلایان بستری شده حرکت کنیم.

 وی بیان کرد: در روزهای آینده بر تعداد افراد بستری شده و فوتی‏های ناشی از ابتلا به امیکرون افزوده خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |