پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 134841 11:47 1399/12/09
کشف یک میدان نفتی جدید در منطقه خزر توسط قزاقستان

کشف یک میدان نفتی جدید در منطقه خزر توسط قزاقستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کشف یک میدان نفتی جدید در منطقه خزر توسط قزاقستان

کشف یک میدان نفتی جدید در منطقه خزر توسط قزاقستان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا ، مقامات محلی در این استان غرب قزاقستان اعلام کردند این میدان نفتی را شرکتی با نام "مریدیان پترولیوم" توسعه می‌دهد. کشف این میدان نفتی در شرایط اقتصادی کنونی خبرخوبی برای قزاقستان است و یک جنبه مثبت دیگر هم این است که به نظر می‌رسد گوگرد نفت این میدان کشف شده پایین است که بطور بالقوه کار پالایش و حمل آن را نسبت به نفت تولیدی سایر مناطق قزاقستان آسان‌تر می‌کند.

"بالتابیک کواندیکوف" Baltabek Kuandykov رئیس شرکت مریدیان پترولیوم کشف این میدان نفتی را یک رویداد تاریخی برای قزاقستان توصیف کرد و "سریکبای تروموف" Serikbai Trumov استاندار استان مانگوستائو هم گفت که این میدان نفتی موجب تقویت توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال بیشتر خواهد شد. این میدان نفتی به نام مرد نفتی زمان شوروی "خلیل ازبک‌گالیف" Khalel Uzbekgaliyev نام‌گذاری شده است و در عین حال مقامات خاطرنشان کرده‌اند که تحقیقات بیشتری برای تعیین ذخایر بالقوه این میدان مورد نیاز است.

استان مانگوستائو قزاقستان ۲۵ درصد کل تولید نفت و میعانات گازی قزاقستان را به خود اختصاص می‌دهد. سالانه در این استان ۱۸ میلیون تن نفت و ۳ میلیارد متر مکعب گاز تولید می‌شود. اما کشف یک میدان نفتی جدید و بزرگ در قزاقستان ممکن است بطور همزمان می تواند مثبت و منفی باشد چرا که هر چند نفت کالای ارزشمندی است اما دولت در تلاش بوده تا اقتصاد این کشور را وابستگی به نفت جدا کند.

تا سال ۲۰۱۹ در حدود ۴۴ درصد از بودجه دولت قزاقستان از محل مالیات بر صنایع نفت و گاز تامین شده و میلیاردها دلار بودجه صرف شده برای صنایع جدید بازگشت امیدوارکننده‌ای نداشته است. با این حال با افزایش بهای نفت در هفته‌های اخیر این امر می‌تواند تا حدی تسلی بخش باشد و برای دولت نورسلطان مدتی زمان بخرد تا بتواند تغییر مسیر بدهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |