پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 127981 10:31 1399/10/16
کشف سه میدان نفت و گازی جدید در کویت

کشف سه میدان نفت و گازی جدید در کویت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کشف سه میدان نفت و گازی جدید در کویت

کشف سه میدان نفت و گازی جدید در کویت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، خبرگزاری دولتی Kuna به نقل از محمد الفارس، وزیر نفت کویت اعلام کرد شرکت نفت کویت میدان نفتی هوماح واقع در شمال غربی را در منطقه ای به وسعت ۷۰ کیلومتر مربع و نرخ تولید روزانه ۱۴۵۲ بشکه در روز نفت سبک کشف کرده است.

این اکتشاف از این نظر قابل توجه است که در منطقه بدون اکتشاف در بخشهای غربی و شمال غربی کویت بوده است. دومین اکتشاف در میدان الغاشانیه واقع در شمال کویت و نزدیک به میادین روضتین و الصبریه بوده است و ۱۸۱۹ بشکه در روز نفت سبک را با چگالی ۴۹ API و ۲.۷۸ میلیون فوت مکعب گاز در روز را تولید می کند.

همچنین نفت مرسوم در شمال بورگان با نرخ تولید ۲۰۰۰ بشکه در روز از چندین چاهی که در سال ۲۰۲۰ حفاری شده بودند، کشف شد.

شرکت دولتی نفت کویت قصد دارد فعالیتهای حفاری را در این اکتشافات بالا ببرد تا تولید را تقویت کند. طبق جدیدترین نظرسنجی اس اند پی گلوبال پلاتس، کویت در نوامبر ۲.۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که اندکی بالاتر از ۲.۲۹۷ میلیون بشکه در روز سهمیه تعیین شده تحت توافق اوپک پلاس بود.

بر اساس گزارش پلاتس، گزارش بازبینی انرژی جهان ۲۰۲۰ بریتیش پترولیوم نشان داد کویت تا پایان سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰۱.۵ میلیارد بشکه ذخایر نفت قطعی داشته است که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ تغییر چندانی نداشت و معادل ۵.۹ درصد از کل ذخایر جهان بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |