جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 12658 14:33 1394/02/26
کشفی که تاریخ ورزش چوگان را تغییر می‌دهد

کشفی که تاریخ ورزش چوگان را تغییر می‌دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کشفی که تاریخ ورزش چوگان را تغییر می‌دهد

کشفی که تاریخ ورزش چوگان را تغییر می‌دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

باستان شناسان در حالی موفق به کشف چندین چوب و توپ چوگان با قدمت 2400 سال در چین شده‌اند که اختراع این ورزش کهن به ایران باستان نسبت داده می‌شد.

به گزارش ایسنا، باستان شناسان در چین سه توپ چرمی و هشت چوب چوگان را در گورستان «یانگهای" در «تورپان» چین کشف کردند که قدمت آنها به 2400 تا 2800 سال پیش برمی‌گردد و در صورتی که قدمت 2800 ساله آنها ثابت شود، تاریخ اختراع این ورزش کهن که به قرن ششم قبل از میلاد به امپراطوری پارسی نسبت داده می‌شد تغییر خواهد کرد.

به گزارش «Ancient Origin»، پیش از این اولین استفاده از بازی چوگان در چین به سلسله «هان» بین سال‌های 200 قبل از میلاد تا 220 پس از میلاد بازمی‌گشت.

گورستان «یانگهای» بزرگترین گورستان باستانی در منطقه «تورپان» چین است که قدمت آن به سه هزار سال پیش بازمی‌گردد و باستان شناسان از دهه 1970 میلادی مشغول کاوش در این محوطه هستند و تاکنون اشیاء مهمی را در این منطقه کشف کرده‌اند.

دانشمندان نظریه‌پردازی کرده‌اند که مسابقات چوگان قرن‌های بسیار پیش در «ژین ژیانگ» چین برگزار شده است که کشف جدید نیز به نوعی مؤید آن است و یکی دیگر از شواهد اخیرا کشف شده یک زمین بازی چوگان 6600 متر مربعی در بخش خودگردان «تاجیک تاشکورگان» چین است، این بازی در زمان‌های باستان با حدود 100 نفر بازیکن در هر سوی زمین برگزار می‌شده است.

همچنین یکی از مشهورترین رویدادها در تاریخ ورزش چین کشته شدن یکی از بستگان امپراطور «آپا ئو چی» در جریان بازی چوگان بود که وی به همین دلیل همه بازیکنان در زمین چوگان را گردن زد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |