جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 9562 16:24 1393/11/05
کشاورز مطرح کرد  لغو پروانه وکالت رحیمی درصورت ارسال حکم

کشاورز مطرح کرد لغو پروانه وکالت رحیمی درصورت ارسال حکم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کشاورز مطرح کرد  لغو پروانه وکالت رحیمی درصورت ارسال حکم

کشاورز مطرح کرد لغو پروانه وکالت رحیمی درصورت ارسال حکم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از برگزاری همایش «حقوق شهروندی و حق دفاع» در روز سه‌شنبه - 7 بهمن ماه - در هتل فردوسی خبر داد.

به گزارش جهان اقتصاد، بهمن کشاورز در نشستی خبری با اشاره به برگزاری همایش حقوق شهروندی و حق دفاع از سوی اسکودا گفت: کانون های وکلا بر مبنای مصوبه هیأت عمومی اتحادیه در کرمان در صدد بر آمدند که در مورد حق دفاع و به خصوص حقوق شهروندی نشست ها و همایش هایی را برگزار کنند و سعی دارند که وظیفه خودشان را در شناساندن این حقوق به مردم نشان دهند که اولین مورد آن برگزاری همایش حقوق شهروندی است.

وی افزود: در این همایش ما نمایندگانی از قوای سه گانه دعوت کرده‌ایم.

وی درباره طرح اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری که سوی 18 نفر از نمایندگان مجلس ارائه شده گفت:‌ برای قانونی که اولاً اجرای آن آزمایشی است و ثانیا هنوز اجرایش شروع نشده ارائه چنین طرحی جای تعجب دارد؛ چرا که تصویب این قانون و بررسی آن هزینه سنگینی را به همراه داشته، چطور نمایندگان می‌توانند چنین طرحی را ارائه دهند.

کشاورز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وکیل‌مدافع محمدرضا رحیمی پس از اعلام‌نظر دیوان عالی کشور می‌تواند تقاضای اعمال ماده 18 کند؟ اظهار کرد: هر کسی می‌تواند درخواست اعمال ماده 18 کند. مسئله مهم پذیرش یا عدم پذیرش ماده 18 است. پذیرش اعمال ماده 18 به مفهوم یکی از شقوق اعاده دادرسی است؛ بنابراین بدون علت نمی توان تقاضای اعمال ماده 18 کرد.

همچنین کشاورز از لغو پروانه وکالت محمد رضا رحیمی در صورت ارسال حکم او به دادستانی کانون وکلا خبر داد.

بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر یک وکیل تخلفی انجام دهد آیا پروانه او باطل می شود گفت:قطعا اگر حکم دادستان به دادستانی کانون وکلا بیاید پروانه را لغو می کنیم.

وی در پاسخ به اینکه با این توضیح آیا پروانه وکالت محمد رضا رحیمی لغو می شود گفت: آقای رحیمی پنج سال سابقه قضاوت دارد و به عنوان قاضی توانسته است وکیل دادگستری شود.حکم برای ما ارسال شود پروانه را لغو می کنیم.

  



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |