پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 11551 13:07 1394/01/22
کشاورزی کشور دچار ناپایداری شده است

کشاورزی کشور دچار ناپایداری شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کشاورزی کشور دچار ناپایداری شده است

کشاورزی کشور دچار ناپایداری شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید: معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی معتقد است: کشاورزی کشور دچار ناپایداری شده است.

عباس کشاورز که به منظور بازدید از مزارع کلزا و کشتزارهای دیم به کرمانشاه سفر کرده در دیدار با استاندار کرمانشاه به تشریح برنامه‌های این وزارتخانه پرداخت و گفت: برنامه‌هایی که دولت در راستای اقتصاد مقاومتی تدوین کرده دارای چند اصل اساسی است که امیدواریم با تلاش صورت گرفته عملی شوند.

وی با اشاره به این موضوع که کشاورزی کشور دچار ناپایداری شده است، عنوان کرد: در این وضعیت مجبور شدیم الگوی کشت عملیاتی را انجام دهیم که در این الگو کشت محصولاتی همچون کلزا از نظر پایداری دارای اهمیت بسیاری است.

کشاورز دومین سیاست این وزارتخانه را فراهم کردن عرصه برای ورود تکنولوژی روز دنیا به کشور عنوان کرد و گفت: طی سالهای گذشته زمینه ورود تکنولوژی مدرن محدود شده بود که ضرورت برداشته شدن این موانع کاملا حس می‌شد.

وی موضوع آب را سومین اصل مورد توجه وزارتخانه جهاد کشاورزی قلمداد کرد و گفت: با توجه به بحران جدی که در زمینه منابع آبی کشور بوجود آمده، تمهیدات متعددی برای مدیریت این وضعیت اندیشده شده و پروژه‌هایی نیز تعریف شده که بزودی به اجرا درمی آیند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به تشریح مزایای کشت کلزا در کشور پرداخت و افزود: کلزا یک محصول کاملاً اقتصادی است که در صورت معرفی صحیح می‌تواند جایگاه خوبی در میان کشاورزان به دست آورد.

کشاورز ادامه داد: کلزا بالای 40 درصد روغن دارد و روغن آن از تمامی روغن ها به استثنای کنجد و کتان بهتر است. همچنین حاصلخیز کنننده و پایدارکننده خاک است و هر محصولی که پس از آن کشت شود تا 22 درصد افزایش تولید خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به این مزیت ها از مهندسین فرانسوی دعوت کرده ایم تا برای ترویج کشت کلزا به ایران بیایند و از پاییز سال گذشته نیز مزارع متعددی در سطح کشور و از جمله کرمانشاه، با نظارت مهندسین فرانسوی زیر کشت این محصول رفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |