شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14860 14:56 1394/05/24
کسر حقوق به دلیل بدحجابی با اشکال شرعی روبروست

کسر حقوق به دلیل بدحجابی با اشکال شرعی روبروست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کسر حقوق به دلیل بدحجابی با اشکال شرعی روبروست

کسر حقوق به دلیل بدحجابی با اشکال شرعی روبروست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یک کارشناس مسایل دینی

در ارتباط با کسر حقوق از کارمندان بدحجاب در قالب طرح صیانت از حریم حجاب و عفاف گفت: این مساله از نظر شرعی دچار اشکال است.

حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با ایلنا؛ در مورد کسر حقوق از کارمندان بدحجاب تحت عنوان طرح صیانت از حریم حجاب و عفاف که در مجلس درحال بررسی است، گفت: به‌نظر می‌آید که این کار استفاده از فشار مالی و اقتصادی برای تحقق یک امر فرهنگی است که به‌نظر من مانند سایر تجربه‌های گذشته نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: من موافق با این راهکار نیستم، زیرا نظیر این کار در گذشته نیز نتیجه نداده است. مساله حجاب و عفاف در ذات و در جوهر خود امری فرهنگی، روحی و ذهنی است و ما با فشارهای فیزیکی و مالی نمی‌توانیم در این زمینه به نتیجه برسیم.

این کارشناس مسائل دینی در پاسخ به این سوال که این اقدام از نظر شرعی درست است یا خیر ، گفت: من نمی‌توانم به‌طور قاطع در این باره نظر بدهم و ابعاد فقهی و حقوقی این مساله باید بیشتر مورد دقت قرار بگیرد، اما یکی از نکاتی که از نظر فقهی و حقوقی مطرح است و باید رعایت هم شود، این است که در قرارداد اولیه که براساس آن، اداره مربوطه به کارمند خود حقوق پرداخت می‌کند، آیا حقوق فرد بابت حجاب او بوده است و یا بابت کارش قرار است؛ به او تعلق بگیرد؟

غرویان ادامه داد: اگر طبق قرارداد، آن حقوق بابت کارش به فرد تعلق می‌گیرد و نه رفتار اخلاقی‌اش نمی‌توان از حقوق او کسر کرد، این مساله اشکال دارد، زیرا قرارداد بابت کار بوده است، بنابراین فقها و حقوقدان‌ها باید آن را لحاظ کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |