شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 132141 14:04 1399/11/18
«کزغال» برنامه افزایش سرمایه دارد/ اضافه شدن ۷۵ میلیون تن ذخیره زمین شناسی

«کزغال» برنامه افزایش سرمایه دارد/ اضافه شدن ۷۵ میلیون تن ذخیره زمین شناسی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
«کزغال» برنامه افزایش سرمایه دارد/ اضافه شدن ۷۵ میلیون تن ذخیره زمین شناسی

«کزغال» برنامه افزایش سرمایه دارد/ اضافه شدن ۷۵ میلیون تن ذخیره زمین شناسی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نشست خبری شرکت زغال سنگ پروده طبس امروز شنبه  ۱۸ بهمن ۹۹ با حضور مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در  سازمان تامین اجتماعی شستا برگزار شد.

رمضان کریتی ثانی، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت بیان کرد: شرکت زغال سنگ پروده طبس بزرگترین شرکت زغالی کشور است و ۷۶ درصد زغال سنگ منطقه و ۴۰ درصد زغال سنگ کشور در این مجموعه تولید می شود.

برنامه افزایش سرمایه «کزغال»

کریتی ثانی در ارتباط با برنامه‌های افزایش سرمایه شرکت زغال سنگ پروده طبس بیان کرد: ما در شرکت زغال سنگ پروده طبس در سال ۹۹ از ۶ میلیون به ۵۰ میلیارد و بعد به ۲۰۰ میلیارد افزایش سرمایه صورت گرفته است که با این مبلغ افزایش سرمایه، سهام عرضه شد. همچنین در نظر داریم که دوباره سرمایه شرکت را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه شرکت زغال سنگ پروده طبس  برترین تولید کننده زغال کشور برای ۷ سال متوالی است، تصریح کرد: این شرکت، حلقه اولیه تهیه کننده مواد اولیه  تولیدات دیگر صنایع است،  از جمله تولیدات این شرکت تولید، کنسانتره به عنوان مواد اولیه تولید کک است. شرکت زغال سنگ پروده طبس  در سال ۹۹ برابر با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید زغال تولید کرد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با بیان اینکه دو طرح کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار طرح توسعه ‌ای شرکت زغال پروده طبس قرار دارد، بیان کرد:  از جمله مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت اصلاح مدار کارخانه زغالشویی با یک سیستم spiral teeterbed  است. این برنامه تا پایان نیمه اول ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد که نتیجه آن افزایش کنسانتره است که ۱۵ تا ۲۰ درصد  ورودی کارخانه را افزایش می دهد.

خلاء بین دو استخراج

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شرکت زغال سنگ پروده طبس تنها یک ست از سیتسم لانگوال است گفت: این سیستم در اعماق نصب شده است، در بازه زمانی ۱۵ ماهه در زیر زمین فعالیت می‌کند، بعد از این دوره باید برروی زمین قرار گیرد و اورهال شود و در این دوره حدود ۶ ماه استحصال وجود ندارد در حالی که  تمام کشورهایی که زغال سنگ استخراج می‌شود، دو ست برای تولید مکانیزه وجود دارد ، روش کار به این شکل است که ست اول بعد از اتمام کار به روی زمین می آید و اورهال می شود و در این حین ست دوم شروع بکار می کند. نیاز به یک ست دیگر برای افزایش استخراج زغال سنگ در دستور کار قرار گرفت و دومین برنامه شرکت زغال سنگ پروده طبس خرید سیستم دوم لانگوال است، این پروژه قرار است تا سال ۱۴۰۲ اجرایی شود. در نتیجه ۵۲۰ هزار تن میانگین به تولید زغال خام و ۲۰۸ هزار تن به کنسانتره زغال سنگ اضافه می شود.

وی در ارتباط با پیش بینی سود کزغال نیز بیان کرد: پیش بینی سود برای شرکت به صورت درآمد عملیاتی در سال آینده، هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که سود خالص آن ۶۷۹ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در ادامه بیان کرد: یک شتاب دهنده در صدر تامین ایجاد شده است که بر اساس آن احداث واحد بهینه سازی زغال سنگ نیز قرار است اجرایی شود. از سال ۸۲ بومی سازی مورد توجه جدی قرار گرفت، و بیش از ۱۴۰۰ قطعه را توانستیم بومی سازی کنیم.

اضافه شدن ۷۵ میلیون تن ذخیره زمین شناسی

کریتی در ارتباط با صادرات این شرکت بیان کرد: صادرات شرکت زغال سنگ پروده طبس به چین سال ۹۷ و ۹۸ بوده اما با توجه به نیاز  کشور این صادرات دیگر انجام نمی‌شود و سعی داریم ارزش افزوده و هم افزایی را  در داخل ایجاد کنیم. برای توسعه  ۷۵ میلیون تن ذخیره زمین‌شناسی به مجموعه از طریق برنده شدن در یک مزایده اضافه خواهد شد. توافقات اولیه با بانک صنعت و معدن انجام شده همچنین میزان تولید کنسانتره که در حال حاضر ۷۵۰ هزار تن است با اضافه شدن این ظرفیت تا ۳۰۰ هزار تن دیگر میزان تولید افزایش می‌یابد.

ناصر شجاعی، عضو هیئت مدیره شرکت زغال سنگ پروده طبس در ارتباط با  بر عرضه اولیه کزغال در روز ۱۵ بهمن ماه بیان کرد: سهام زغال سنگ پرورده طبس قرار بود با قیمت هر سهم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در فرابورس پذیرش شود اما در نهایت با قیمت ۲ هزار تومان و در حدود ۲۵ درصد ارزان تر از ارزش ذاتی آن در فرابورس عرضه شد.

وی افزود: کزغال سهامی ارزنده است که با افزایش ظرفیت از طریق به مدار آمدن کارخانه زغال‌شویی به ظرفیت تولید کنسانتره ۶۰ هزار تن افزوده خواهد شد که از این طریق ۱۸۰ میلیارد تومان رشد در درآمدهای شرکت خواهیم داشت و در حدود ۵۰  درصد حاشیه خالص به سود شرکت اضافه خواهد شد.

ست دوم سیستم لانگوال سهام کزغال را سود ده خواهد کرد

عضو هیئت مدیره شرکت زغال سنگ پروده طبس با اشاره به این که سهام کزغال به دلیل این که اضافه شدن ست دوم سیتسم لانگوال در دستور کار قرار دارد، به طور حتم  سود ده خواهد بود. سود خالص ۷۰۰ میلیاردی  خواهد بود که ۹۰ درصد برابر با  ۶۰۰ میلیارد تومان سود این شرکت تقسیم خواهد شد.

وی در پایان توصیه کرد: سهامداران باید با دید بلندمدت به سهام «کزغال» نگاه کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |