جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2658 15:08 1393/03/30
کري: به دنبال مشورت و مذاکره با ايرانيم نه همکاري

کري: به دنبال مشورت و مذاکره با ايرانيم نه همکاري

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کري: به دنبال مشورت و مذاکره با ايرانيم نه همکاري

کري: به دنبال مشورت و مذاکره با ايرانيم نه همکاري

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزير امور خارجه آمريکا با بيان تمايل کشورش براي مذاکره با ايران گفت: ما به دنبال مشورت با ايران هستيم نه همکاري.

به گزارش ايسنا، جان کري، وزير امور خارجه آمريکا روز پنجشنبه درباره احتمال همکاري ايران و آمريکا درباره حوادث اخير عراق گفت: ايالات متحده تنها در مشورت و گفت‌وگو با ايران در اين باره تمايل دارند و نمي‌خواهند همکاري‌هاي عملي با ايران داشته باشند.
وي در گفت‌وگو با شبکه خبري ان بي سي گفت: آنچه که من اعلام مي‌کنم مبني بر اينکه ما تنها تمايل گفت‌وگو و مذاکره با ايران درباره عراق داريم اين است که ايرانيان مي‌دانند ما به چه فکر مي کنيم و ما نيز مي‌دانيم آن‌ها در فکر چه چيزي هستند تنها در اينجا به اشتراک گذاشتن اطلاعات مدنظر است.
وي درباره همکاري عملي ايران و آمريکا درباره عراق گفت: ما هنوز در اين باره فکر نکرديم و اکنون بر روي ميز مطرح نيست براساس مصاحبه منتشر شده در سايت وزارت امور خارجه آمريکا، کري در پاسخ به سوالي درباره احتمال همکاري نظامي با ايران درباره عراق گفت: در اين لحظه ما فکر مي‌کنيم که بايد گام به گام حرکت کنيم و ببينيم که چه اتفاقاتي رخ مي‌دهد و واقعيت چيست. من نمي‌توانم همه مسائل را غيرمحتمل بشمارم اگر اتفاقي بتواند براي برقراري ثبات واقعي، احترام به قانون اساسي، احترام به روند انتخابات، احترام به توانايي مردم عراق براي تاسيس دولتي که در آن همه گروه‌هاي عراقي حضور داشته باشند سازنده باشد مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد. اما اتفاقات اخير يکي از بزرگترين مشکلات در طول چند سال گذشته بوده است.
وي در پاسخ به سوالي درباره اينکه اگر ايران تمايل داشته باشد آيا خواهان همکاري با اين کشور هستيد پاسخ داد: اجازه دهيد که ببينيم ايران آيا تمايل به اين کار دارد يا نه. قبل از اينکه شروع به اظهار نظر در اين باره کنيم من فکر مي‌کنم ما از هرگونه روند سازنده در اينجا استقبال مي‌کنيم که بتواند درگيري‌ها را به حداقل رسانده و يکپارچگي کشور را حفظ کند و موجب خروج نيروهاي تروريستي شود.
پس از حملات نيروهاي داعش در عراق اخباري مبني بر احتمال همکاري ايران و آمريکا درباره اين کشور منتشر شده است. تاکنون مقامات ايراني هرگونه مذاکره با آمريکا درباره حوادث اخير عراق را رد کرده‌اند.
اين در حالي است که باراک اوباما رييس جمهور آمريکا در سخناني اعلام کرد که نقش ايران مي تواند سازنده باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |