شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 181489 14:37 1401/03/10
کرونا تجارت ژاپن را مخدوش کرد

کرونا تجارت ژاپن را مخدوش کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کرونا تجارت ژاپن را مخدوش کرد

کرونا تجارت ژاپن را مخدوش کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، داده‌ها نشان می‌دهد که خرده‌فروشی بیشترین افزایش را در حدود یک سال گذشته داشته است زیرا مصرف‌کنندگان پس از کاهش محدودیت‌های همه‌گیری توسط دولت، هزینه‌های خود را افزایش دادند و در مقابل فشار ناشی از افزایش بیشتر قیمت‌ها که به تقاضا آسیب می‌زند، مقاومت کردند.

داده‌های رسمی امروز سه‌شنبه نشان داد که تولید کارخانه‌ها در آوریل نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد کاهش یافته است زیرا تولید اقلامی مانند قطعات الکترونیکی و ماشین‌آلات تولیدی کاهش یافته است. این اولین سقوط در سه ماه گذشته و بسیار ضعیف‌تر از کاهش ۰.۲ درصدی بود که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند.

این داده‌ها یک روز پس از آن منتشر می‌شود که شرکت تویوتا موتور، بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش، پس از کاهش بیش از ۹ درصدی تولید نسبت به سال گذشته، به هدف تولید جهانی خود در ماه آوریل دست یافت.

کازوما کیشیکاوا، اقتصاددان موسسه تحقیقاتی دایوا گفت: احتمالا تولید ژاپن در کوتاه‌مدت با ادامه اختلالات در زنجیره تامین جهانی متوقف می‌شود.

کیشیکاوا گفت که احیای کامل حمل‌ونقل کالا از چین حتی پس از پایان قرنطینه سخت کووید- ۱۹ در شانگهای از روز چهارشنبه، زمان می‌برد و بر تولید ژاپن تاثیر خواهد داشت. وی افزود: لجستیک در یک روز بازسازی نمی‌شود.

در حالی که فعالیت در بخش خدمات ژاپن با فروکش‌کردن همه‌گیری در حال افزایش است، بخش تولید این کشور به دلیل اختلالات عرضه و قیمت‌های بالاتر مواد ناشی از جنگ روسیه در اوکراین تحت فشار قرار گرفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |