جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 154003 11:44 1400/06/23
کره جنوبی گوگل را 176 میلیون دلار جریمه کرد

کره جنوبی گوگل را 176 میلیون دلار جریمه کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کره جنوبی گوگل را 176 میلیون دلار جریمه کرد

کره جنوبی گوگل را 176 میلیون دلار جریمه کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، رگولاتوری کره جنوبی شرکت گوگل را به پرداخت 176.64 میلیون دلار جریمه محکوم کرده است. علت این جریمه سواستفاده این شرکت آمریکایی از موقعیت مسلط خود در بازار برای محدود کردن رقابت در بازار سیستم عامل اندروید اعلام شده است.

کمیسیون تجارت عادلانه کره در بررسی های خود در مورد گوگل به این نتیجه رسیده که شرکت یادشده مانع از جذب مشتری از طریق سیستم عامل اندروید توسط سازندگان محلی گوشی های هوشمند در کره جنوبی شده است.

پیش از این در اوائل ماه جاری میلادی، پارلمان گوگل طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن مالکان اپ استورهای بزرگ تلفن همراه مانند گوگل و اپل دیگر حق ندارند توسعه دهندگان نرم افزار را به استفاده از سیستم های پرداخت خود مجبور کنند و آنها را برای استفاده از سیستم های پرداخت درون برنامه ای خود به منظور دریافت کمیسیون تحت فشار بگذارند.

جریمه گوگل به خاطر ایجاد محدودیت در بازار سیستم عامل اندروید تازگی ندارد و سازمان تنظیم رقابت در بازار اتحادیه اروپا، شرکت گوگل را برای سوء استفاده از سیستم عامل تلفن همراه اندروید، در خصوص انحصار در استفاده پیش‌ فرض از اپلیکشین‌ها و خدمات گوگل، مبلغ 4.3 میلیارد یورو (5 میلیارد دلار / 3.8 میلیارد پوند) در سال 1397جریمه کرد و چندی پیش نیز خبر جریمه 500 میلیون یورویی گوگل توسط فرانسه به علت نقش قوانین انحصار و ایجاد محدودیت در رقابت منتشر شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |