پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 114336 08:28 1399/07/13
کدام کشور قربانی جدید آمریکا در جنگ تجاری شد؟

کدام کشور قربانی جدید آمریکا در جنگ تجاری شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کدام کشور قربانی جدید آمریکا در جنگ تجاری شد؟

کدام کشور قربانی جدید آمریکا در جنگ تجاری شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، دولت ترامپ طی روزهای گذشته با استناد به همان قانونی که با استفاده از آن بر واردات صدها میلیارد دلار کالا از چین تعرفه اعمال کرد، حالا علیه سیاست‌های تجاری ویتنام تحقیقاتی را آغاز کرده است.

ویتنام یکی از بزرگترین شرکای آمریکا در بازار تجارت بین‌الملل بوده و تحقیقات علیه این کشور به دستور شخص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به جریان افتاده و دیروز به صورت رسمی از سوی رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا، اعلام شده است.

تحقیقات طرف آمریکایی علیه ویتنام روی دو موضوع متمرکز شده است، نخست آنکه آیا ویتنام به صورت عمدی ارزش ارز ملی خود به نام دونگ را کاهش داده تا محصولاتش در بازار جهانی ارزان‌تر شوند و به تجارت آمریکا آسیب بزند یا خیر؟ لایتهایزر در این باره گفت اقدامات ناعادلانه ارزی می‌تواند به ضرر کارگران و شرکت‌های آمریکایی که با تولیدات ویتنامی رقابت می‌کنند، باشد که احتمالا قیمت آنها به وسیله سیاست‌های ارزی به صورت مصنوعی پایین آمده باشد.

واشنگتن همچنین درباره واردات غیرقانونی الوار توسط ویتنام تحقیق می کند.چراکه از یک طرف مدعی است این اقدام به ضرر محیط زیست است و از طرف دیگر می‌گوید به ضرر کارگران و شرکت‌های آمریکایی است. ویتنام هم اکنون جزو 10 شریک بزرگ تجاری آمریکاست اما در عین حال جزو 4 کشوری است که آمریکا در تجارت با آنها بیشترین کسری تجاری را دارد.

کسری تجاری آمریکا با ویتنام از ابتدای سال جاری تا ماه جولای به 35 میلیارد دلار رسیده است که پس از چین، مکزیک و سوئیس بیشترین میزان محسوب می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |