جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 182608 14:09 1401/03/23
کدام کالای ایرانی بیشتر به عمان صادر می شود؟

کدام کالای ایرانی بیشتر به عمان صادر می شود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کدام کالای ایرانی بیشتر به عمان صادر می شود؟

کدام کالای ایرانی بیشتر به عمان صادر می شود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، مهدی علیپور اظهار کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان توسعه تجارت، میزان صادرات ایران به عمان افزایش قابل توجهی داشته است. این آمار که در ماه‌های گذشته به ثبت رسیده نشان از آن دارد که با بالا رفتن قیمت ارز و با توجه به اینکه ارز داخلی عمان یکی از قدرتمندترین ارزهای جهان به شمار می‌رود، انگیزه برای صادرات به این کشور افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه راهبرد صادراتی باید از تفاوت‌ها در نرخ ارز فاصله بگیرد، بیان کرد: متاسفانه با افزایش قیمت ارز، فشار چه بر معیشت مردم و چه بر تولیدکنندگان برای تولید محصولات جدید بالا می‌رود اما در عین حال فضایی نیز برای افزایش صادرات به وجود می‌آید که می‌توان از آن به نفع اقتصاد کشور استفاده کرد.

این فعال اقتصادی در حوزه عمان، درباره کالاهایی که در این کشور بیشترین اقبال را دارد، گفت: محصولات کشاورزی، قیر، برخی محصولات معدنی و مصالح ساختمانی اصلی‌ترین کالاهای ایران است که به عمان وارد شده و خریداری می‌شود.

علیپور درباره امکان افزایش بیشتر صادرات ایران به عمان نیز تاکید کرد و گفت: عمان کشور بزرگی نیست و حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد. از این رو بازار این کشور تا حدی جا دارد اما با توجه به روابط سیاسی خوبی که میان ایران و عمان وجود دارد، امکان صادرات مجدد کالاهای ایرانی از عمان وجود خواهد داشت.

وی افزود: در صورتی که ما بتوانیم کالاهایی با ارزش افزوده بالاتر که چه از نظر کیفیت و چه از نظر بسته بندی و برندسازی وضعیت مطلوبی دارند را به عمان بفرستیم، امکان صادرات مجدد این کالاها از عمان به مقاصد دورتر وجود خواهد داشت و به این ترتیب هم میزان تجارت مشترک میان دو کشور افزایش می‌یابد و هم کالاهای ایرانی از این طریق به دیگر مقاصد خواهند رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |